10 yılda çok şey olabilir ve gerçekten oldu da. Tomb Raider serisi gün geçtikçe
güçlendi, çekilen iki filmiyle de Angelina Jolie nin hayat veridiği Lara Croft’a
büyük bir aşk doğdu. Ama bunların hepsi nasıl başlamıştı? Yanıtların hepsi
burada başlıyor; 1988 yılında Jeremy Heath - Smith tarafından Core Design adında
küçük bir yapımcı şirketini kurmasıyla…
Şirket her zaman en iyiye odaklanırdı. Yavaş yavaş genişleyen bir personel ve
başlıklar altında geçen uzun seneler ile birlikte. Core Design’ın ilk oyunu 1989
yılında görüldü. 2 boyutlu macera türünde, erkek bir karakterin eşliğinde “Rick
Dangerous” adlı bir oyundu. Rick bir arkeologtu, Mayan Tapınağı’ndaki mezarları
keşfeder, ödüle ulaşmak için kötülerle savaşırdı. Sizede tanıdık gelmedi mi?
"Rick Dangerous, Core Design'ın ilk oyunu"
Birkaç yıl sonra teknolojilerin gelişmesiyle daha iyi oyunlar yapılabilinecekti.
Sonunda Jeremy bir toplantı düzenlemişti. Yeni bir oyun konsolu adına "The Sony
Playstation". Ekip bu 'mucize makina' da kullanabilecekleri yapımları oturup
düşünmeye başladı. Toby Gard da orda çalışan bir elemandı ve de bir önerisi
vardı. Yeni konsolda Tomb Raider oyununu görmek istediğini söyledi. Toby Gard’ın
yaptığı birkaç çizimde projenin nasıl olacağı hakkındaki düşündükleri yer
alıyordu.Oyunu açıklamaya başladığında diğer çalışanlar onu biraz çatlak gibi
gördüler, ama Tomb Raider macerası burda başlamıştı.
"Toby bir anda dikildi ve benim bir fikrim var piramitlerde geçen bir oyun
yapalım dedi. Bende her zaman piramitlerde geçen bir oyun yapmak istemiştim.
Sonunda bu fikre hayran kalmıştım. Piramitlerde ve yer altındaki tünellerde
geçen bir oyun. Aslında tam bir saçmalık gibiydi. Ne bir karakter vardı ne de
bir konsept. Kalktık ve hadi şu piramitli oyunu yapalım dedik" diye anlatıyor
Jeremy Heath-Smith.
1993 gelir ve Tomb Raider'da
Tomb Raider 1993 te yapılmaya başlanmıştı. Senaryo kısa, sinematik, her küçük
elementi macera dolu, aksiyon ve bulmaca içeriyordu. Herkes birleşip güçlü bir
hikaye oluşturdu. Toby diğer seriler gibi olmasını istemiyordu. Örneğin Doom
gibi. Yani bu demekti “1st Person” yerine, “3rd Person” özelliğini kullanmak
istemişti ve öyle de yaptılar. Ancak seri bir engele rastlamıştı. Jeremy fikri
sevmişti, ama bu özelliği uygulamak isteyen hiçbir editör yoktu. Sonuçta bunu
yapmak çok zordu ve daha önce kimse böyle birşey yapmamıştı. Kimse 3 boyutlu bir
şekilde bunu yapmamamıştı. Fikir bütün programcıları korkutmuştu. Daha sonra
proje bir engele daha takılmıştı.Bu oyuna kim liderlik edecekti?
Çalışmalar haftalarca birbirini izledi, ama her fikir biraz Indiana Jones’a
benziyordu. "Erkek karakteri birkaç hafta için düşününmüştü.Henüz ismini
belirleyememişti, ama son gürdüğümde kararını vermişti. Toby kadın karaketer
üzerine çalışmaya başlamıştı.” diye anlatıyor Jeremy. "Kadın karakter olması
şart değil aslında. Bir kaç tane dizaynım daha var. Biri kadın diğeri erkek
olarak. İnsanları Virtual Fighter oynarken görüyordum. Genellikle herkes kadın
dövüşçüyü seçiyordu ve bana öyle geliyorduki kadın karaketerler açısından bir
eksiklik vardı." Toby Gard.