1/2

Tomb Raider: Underworld

Tomb Raider: Underworld

Tunay Şahin
Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Lara yeni macerasında daha esrarengiz ve daha karanlık
Crystal Dynamics ismi oyuncuların aklına iyice kazındı. Kendilerini aslında batan bir seriyi kurtaran kaptan olarak görebiliriz. Bahsettiğim seri artık oyunlar arasında kült olmuş Tomb Raider. Güzeller güzeli Lara’la, seride maceradan maceraya atılmıştık. Ancak Core Design tarafından geliştirilen seri ilk oyundaki başarıyı bir türlü tekrarlayamadı ve her yeni oyununda kalitesinden daha ödün verdi. Son olarak The Angel of Darkness umut vaat ediyordu. Core Design bu konuda gerçekten iddialıydı, fakat yapım piyasaya çıktığında açıklamaların havada kaldığı anlaşıldı. Bundan sonrasında Crystal Dynamics firması sahadaki yerini aldı ve Tomb Raider serisine yeniden hayat verdi. Lara, Legends ile mükemmel bir geri dönüş yapmıştı. Oyunun başarısından sonra serinin onuncu yılı nedeniyle ilk Tomb Raider, Legends’ın grafik motoruyla yeniden yapıldı ve piyasaya sunuldu. Yeni yapılmış haliyle ilk oyun yani Tomb Raider: Anniversary oldukça beğenildi. Son olarak seriye Underworld katılmaya hazırlanıyor.

Güçlü ve acımasız

Anniversary ilk oyunun yeniden yapılmış haliydi ve yeni bir macera değildi. Legend ise Lara’nın yeni bir macerasıydı. Serinin bazı fanları Legend’ta, Lara’nın şehirde bina tepelerinde olmasını yadırgamış ve onun duygusal bir hale girdiğini söylemişlerdi. Aksine Lara Croft; zeki, güçlü ve korkusuz bir maceraperestti. Kayıp şehirlerde, vahşi doğada, ıssız yerlerde cesur bir şekilde düşmanlarına karşı yalnız ayakta durabiliyordu. Underworld şikayet edilen kısmı ortadan kaldıracak gözüküyor. Yayınlanan ekran görüntülerinde Lara bu sefer, vahşi doğanın göbeğinde eski kalıntılar arasında, macerasını yaşıyor. Yani asıl olması gereken yere geri dönüyor diyebiliriz.

Yapımla ilgili açıklanan bazı detaylar var. Bunların en başında yeni bir yakın dövüş sisteminin oyunda yer alacağı. Eski oyunlara göre dövüş tekniklerinde bir takım değişiklikler olacak ve daha geliştirilecekler. Lara bu şekilde daha etkili olacak ve daha fazla çeşitte combat görebileceğiz. Tabii ki her şey dövüşle sınırlı değil. Legend’ta eski oyunlara göre etrafla daha etkileşimdeydik. Anniversary’de de bu durum devam etmişti, Underworld’te ise bu özellik daha geliştirilerek oyunculara sunulacak. Lara bu şekilde ulaşması gereken yere daha kolay ulaşacak, bulmacaları çözebilecek ve düşmanları alt etmek için farklı yolları devreye sokacak. Dikkat çeken diğer noktaysa Lara’nın bu hareketleri gerçekçi bir şekilde yapacak olması. Çünkü yapımda Motion Capture teknolojisinden yararlanılıyor ve Lara’nın hareketleri tamamen Motion Capture tarafından yakalanan gerçek insan hareketlerinden oluşuyor.

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×