Pazar günü evimde balık tutmak istiyorum diyenler için
PlatformlarPC
Yapımcı - YayıncıBig John Games - Vivendi Universal
Çoklu Oyuncu: Yok
Oyun Türü: Simülasyon,Simülasyon
Merlin Puanı73
ArtılarTürünün yegane örneği olması, değişik bir eğlence türü sağlaması, oynanabilirliğinin yüksek olması.
EksilerGrafikte günümüz teknolojilerinin tamamını kullanmaması, kariyer modunun eksikliği, demo ve ödül sistemi zayıflığı.
"Yazı için Korhan Kutlu'ya teşekkür ederiz."
Trophy Bass 2007 Sierra’nın uzun senelerdir devam eden balık avlama
simülasyonları serisinin son örneği. Aslında levrek avladığınız bu oyunların
tarihçesine bakacak olursak; 1995’te ilk örnek olan Trophy Bass’ı, 1996’da Front
Page Sports: Trophy Bass 2’yi, 1997’de Front Page Sports: Trophy Bass Rivers’ı,
1999’da Field and Stream Trophy Bass 3D’yi, 2000’de Field and Stream Trophy Bass
4’ü görebiliriz.
Sierra kendi adıyla bu kadar çok Trophy Bass oyunu çıkarmasına rağmen, 1998’de
şirketi satın alan Vivendi Universal, bu sefer Trophy Bass’ı kendi markasından
çıkartmış. Fakat projenin direkt yapımcısı olarak ta Big John Games gibi çok az
tanınmış bir stüdyo gözüküyor ki, anlaşılan Sierra yapımcı olmayınca ortalık
bayağı karışmış.
Balık tutma zamanı
Trophy Bass 2007 seçenek bolluğu olarak biraz zayıf. Hem Options menüsündeki
seçenekler hem de size sunulan Tournament ve Quick Fish adeta “Ben ne istersem
onu oynarsın” edasına sahip. Serinin eski oyunlarının çoğunda bulunan kariyer
modu bu projede maalesef mevcut değil.
Trophy Bass 2007’de de diğer birçok yapımda gördüğümüz karakter yaratma menüsü
mevcut, fakat çok kısır seçenekleri olduğunu belirtmemek pek doğru olmaz.
Karakterimizi ceketinin ve teninin rengi, yüzünün şekli, cinsiyetini seçerek
başlıyoruz. Oynayacağımız zorluk derecesini de buradan belirledikten,
kullanacağımız botumuzu, rengini ve son olarak da karakterimizin ismini
seçtikten sonra oyuna başlayabiliyoruz.
Tournament seçeneğinde oynayacaklar için birkaç oyun çeşidi mevcut; tur
sistemli, dakika sınırlı, gün sınırlı turnuvalar (1,2 ve 4 gün), bot yarışı ve
olta atış yarışması. Bu oyunları başta birkaç gölde oynayabiliyoruz, ama bunları
oynayıp ödülleri kazandıkça diğer göller açılıyor ve toplam on üç gölde oltamızı
sallayabiliyoruz. Ayrıca karakter yaratımı bölümündeki kilitli olan botlar da,
değişik göllerdeki seviyeleri başararak açılıyor. Balık tutma bölümlerindeki
amaç bilgisayarın yönettiği ve gölde gezerken sağda solda görebileceğimiz diğer
balıkçılardan daha ağır balıklar tutmak. Çoğu bölümde toplam beş balık
tarttırmaya izin veriliyor ve siz balık tuttukça eğer tuttuğunuz balık altıncı
balıksa, altı balıktan en hafif olan suya geri dönüyor.
Daha önce serinin başka bir oyununu oynamamış olanlar için biraz da oynanış
tarzından bahsedelim. Oynamış olanlar için ise tek söyleyebileceğimiz, bir
sürprizle karşılaşmayacaklar. Bu simülasyonda balık tutmak için öncelikle; doğru
iğneyi ve misinayı seçmeli ve oltamızı doğru şekilde savurmalıyız. Daha sonra
yapmamız gereken ise balık iğneye vurduğunda mouse aracılığıyla balıkla
“Dövüşmek” ve misinayı koparmadan, balığın oltaya etkilerine doğru tepkiler
vererek onu botumuza kadar kaçırmadan getirmek, bu arada Mouse’un scroll tuşuyla
ayarladığımız misina gerginliği de balık tutmamızda önemli bir etken.