1/8

Türk Oyun Sektörü

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Ağır, ama sağlam adımlarla geliyoruz
Ülkemizde son yıllarda oyun sektörü olarak gösterilen gelişim, takdire şayan. Özellikle ATOM oluşumunun hazırlanmasının ardından yapımcılar, bir araya gelerek kendi fikirlerini sunabiliyor, projeleri üzerinde daha fazla geliştirmeler yapabiliyorlar. Yapılan çalışmalar sadece geliştirmeye odaklı olarak kalmıyor. Tamamlanan oyunların ticari potansiyelleri üzerinde de düşünceler belirtilerek, gelecek yıllarda da hazırlanması muhtemel oyunlar için hem gerekli finansman, hem de tecrübe sağlanabiliyor.

Céiron Savaşları

Tarayıcı Tabanlı Devasa Çevrimiçi Strateji Oyunu olan Céiron Savaşları (CS), geçtiğimiz yıl yayınlanmaya başlanan ve kısa sürede 330 bin oyuncuya ulaşarak önemli bir başarı yakalamış Hükümran Senfoni Online’nın (HSO) geliştirilmiş bir sürümü.

HSO ile aynı şekilde, yine iki fantastik medeniyetten birini seçerek ulusumuzun kahramanı olmaya çalışacağımız ve büyük savaşta kendimize ait rolü oynayacağımız yapımda, önemli yeniliklere gidilmiş. HSO’da komutanımız, yani ana karakterimiz savaşlardan elde ettiği tecrübe puanları ile rütbe atlarken, CS’de rütbe atlamak için görevleri (Quest’ler) yerine getirmemiz yeterli olacak. CS’nin bir başka önemli özelliği ise, görevlerin sadece gerçek oyunculara karşı yapılan savaşlardan ibaret olmaması, yapay zekâya karşı yapılacak mücadeleleri de kapsaması. Böylece kullanıcılar, kimi zaman isyancı yeniçerilere, kimi zaman belli bir bölgeyi talan eden güçlü yaratıklara, bazen de hanedan ailesinin bir mensubunu kaçıran korsanlara karşı mücadele edecek.

Türk Oyun Sektörü

Görev sistemi, CS’yi HSO’ya göre oldukça farklı bir konuma itiyor. Oyunlar birbirine benzer gözükse de, aslında temel sistemleri tamamen değiştirilmiş durumda. CS’de oyun içi ekonomi, askerlerin özellikleri ve ücretleri, oynanış dengeleri ve bina özellikleri tamamen yenilenmiş.

Üstelik tek değişiklik alt yapı da değil. Artık HSO’daki illüstrasyon ve piksel art temelli grafikler yerine CS’de tamamen 3B grafiklere geçiş yapılıyor (Bu değişikliğin nasıl bir atmosfer farkı yaratacağına örnek olarak HSO’daki Esnai karakteri ile CS’deki Esnai karakteriyle ilgili resimlere bakılabilir). Askerler, binalar ve çevre tamamen 3B olarak modellendirilmiş ve hareketlendirilmiş. Ara yüzde de çok önemli değişiklikler var. Hem daha kullanılabilir ve kolay anlaşılır oldu, hem de görselliği güçlendirildi.

HSO’da oyuncularının en çok şikayet ettiği unsurlar, yani oyuna ait güçlü bir web sitesinin olmaması, forumun olmaması ve oyundaki yönergelerle ilgili sıkıntılar, artık söz konusu olmayacak. Yüzlerce sayfalık yönergeler, videolu anlatımlar, koskocaman bir Céiron Savaşları ansiklopedisi ile birlikte yapım, yayında olacak. Yapım için www.ceironsavaslari.com adresine bakabilirsiniz.