Bazı oyun stüdyoları geçmişte ne kadar başarılı oyunlar yapmış olsa da bazen kepenk indirmekten başka çare bulamıyorlar. Bir de en büyük yayıncınız sizden elini çekerse, bir daha ayağa kalkamayabilirsiniz. Electronic Arts, bugün yaptığı duyuruda Dead Space serisinin geliştiricisi Visceral Games'in kapatıldığını açıkladı. Stüdyonun kapatılmasını sebebi ise ellerinde bulundurdukları Star Wars projesi.
EA'nin başkan yardımcısı Patrick Söderlund, yaptığı açıklamada Uncharted serisinden tanıdığımız Amy Hennig'in direktörlüğünü yaptığı Star Wars oyununun EA tarafından test edildiğini ve geliştirici bazında değişikliğe gidilmesinin gerektiği kararının verildiğini belirtti. "Göz alan görüntüler, Star Wars evreninin otantikliğini ve bir Star Wars hikayesini hayata geçirmek" temellerini koruyacak olan oyun, tasarım bakımından yeniden yapılanacak. Oyunun genel elementleri "oyunculara bir Star Wars macerasını derinlemesine yaşatmak ve keşfetmek" olacak.
Oyunun iptali söz konusu değil. Başka bir geliştirici tarafından devam ettirilecek olan proje, EA Vancouver tarafından gözlemlenecek. EA aynı zamanda işsiz kalan Visceral geliştiricilerini farklı stüdyolara ve projelere yönlendiriyor. Çıkış tarihinde değişikliğe gidileceği belirtilen Star Wars oyununu bir süre daha bekleyeceğiz.
Visceral Games eski ismi ile EA Redwood Shores, 1998'de kurulmuştu. Neredeyse 20 yıllık tarihinde ise Dead Space serisi, Dante's Inferno ve Battlefield Hardline gibi oyunların geliştiriciliğini yapmıştır.