1/2

White Day: A Labyrinth Named School

White Day: A Labyrinth Named School
Hakan Hervenik
Hakan Hervenik 20.08.2017 - 12:24
Asya korku oyunu White Day: A Labyrinth Names School, remaster olarak geri dönüyor.
Platformlar PC, iOS, Android, PlayStation 4
White Day: A Labyrinth Named School
Merlin Puanı 75
10 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%74
Artılar -Grafik düzenlemeleri

-Korku unsurları
Eksiler -Değişen sesler

-Oyunun basitleştirilmesi
Korku oyunları genel olacak ıssız yerlerde ve ya eski dökük perli evlerde geçer. White Day'i diğer korku oyunlarından ayıran özellik aslında bu. Çünkü oyun bir okulda geçiyor. Asya korku oyunları, zaten günümüzde çıkan korku oyunlarından farklı. Paranormal olaylar ile arkanıza bakmadan sizi koşturmakta gayet başarılılar.

White Day 2001 yılında PC'de yayınlanmıştı ve ülkesi olan Güney Kore'de adeta kült haline gelmiştir. Resmi olarak İngilizceye çevirilmemiş olsa da hayranların projeleri ile İngilizce altyazıları hatta çevirileri çıkmıştır. Geçtiğimiz sene mobil platformlara çıkış yapan White Day: A Labyrinth Named School, PlayStation 4'e çıkış yaptı.

Oyun zaten korku oyunları arasında kendini kanıtladığı için daha çok Remaster versiyonunda neler değişmiş, bu değişen özelliklerden hangileri başarılı hangileri başarısız olmuş onu yazacağım. Eski oyunu oynayan biri olarak da söyleyebilirim ki değişen öğelerden bazıları aslında eski oyunu başarılı kılan özelliklerdendi.

White Day: A Labyrinth Named School
Öncelikle oyundaki seslerden bahsedelim. Bildiğiniz gibi korku oyunlarında ses çok büyük bir etkendir. 2001 versiyonunda koridorlarda yürürken çıkardığımız ayak sesleri kulağı tırmalayan çürümüş tahta sesi çıkartıyordu. Çok rahatsız edici olan bu ses aynı zamanda ürkütücüydü. Remaster versiyonunda bu sesler sanki çekiçle yere vuruyormuş gibi sesler çıkartıyor. Aynı durum kapılar için de geçerli. Kapı sesleri ürkütücü olmaktan çıkıp TOKİ evlerindeki kapılar gibi kütük gibi kapanıyor. Kısacası, oyunda piyano seslerine kadar bütün sesler ile oynanmış.

Oyunu oynamış olanlar Kafa hayaleti denildiği zaman gözlerini kısarak başkabir yere bakmaya hazırlanır. White Day'in en temel korku unsurlarından olan Kafa hayaleti, bir gölgenin neredeyse görünmez olarak kamera yaklaşması ve belirli bir mesafede oyuncuya jumpscare yapması. Yeni versiyonda yine aynı şekilde oyuncuyu korkutabiliyor ama yeni ses efekti sanki duvarın öbür tarafında biri sifonu çekiyormuş gibi olmuş.

White Day: A Labyrinth Named School
Gelelim atmosfer ve müziklere. White Day'in 2001 sürümü toplamda 18 dakikalık bir soundtrack albümüne sahip. Bu sadece bir korku oyunu için değil, genel olarak bir oyun için çok kısa. İşin güzel tarafı ise White Day'in müziğe ihtiyaç duymaması. Çünkü oyun tamamen çevre atmosferini işliyor. Remake'de ayak sesleri ve karakterin çıkardığı sesler etraftan gelen sesleri o kadar bastırıyor ki, ben de dahil çoğu oyuncu ses ayarlarından bu sesleri kısmış. Orijinal oyunda her yerden duyulabilen ve muhteşem bir atmosfer katan yağmur ve yıldırım sesleri artık sadece cam kenarlarında duyuluyor.