1/5

World of Warcraft: Cataclysm

World of Warcraft: Cataclysm

Emre Günen
Emre Günen 15.12.2010 - 16:51
Azeroth, bir daha asla eskisi gibi olmayacak.
Platformlar PC
World of Warcraft: Cataclysm
  • Yapımcı - Yayıncı Blizzard - Vivendi Universal
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: MMORPG
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 90
Artılar Yeni ırklar, haritalar ve tonla yeni görev sayesinde uzun soluklu bir oynanabilirlik sunuluyor. Seslendirmeler çok etkileyici. Kullanımı kolay arabirim. Eğlenceli ve ilgi çekici görevler.
Eksiler Yeni eklenen su efekti ve grafiksel yeniliklere rağmen, grafikler günümüzün gerisinde. Karakter yaratma ekranı bu kadar detaylı oyuna yakışmayacak kadar şekilde zayıf kalıyor.
Aslında bu yazıya etkileyici bir giriş yapacak, oyun içerisinde geçen önemli bir olaydan esinlenerek yazılmış, atmosferik bir paragraf oluşturacaktım, ama sonradan buna gerek olmadığına karar verdim. Çünkü konu World of Warcraft’ın ek paketi olunca, ne ballandıra ballandıra anlatmaya, ne de detaya inmeye gerek yok. Her ay 15 dolar vermekten gocunmayan, saatlerini monitör başında geçirmekten son derece memnun kitleye sahip bir oyundan bahsediyoruz. Piyasaya sürülmesinden sadece birkaç saat geçtikten sonra, yine kendine ait olan “Dünyanın En Hızlı Satan Oyunu” ünvanını perçinlemesi de, bu düşüncemi destekliyor olsa gerek.

Blizzard’dan Sims çıksa oynarım!

WoW’un elde ettiği büyük başarının ardında, oyun dünyasında çok saygın bir yer elde eden Blizzard firması var. Yıllardır piyasada bulunmalarına rağmen, sahip oldukları oyun başlıklarını sıraladığımızda sadece üç isim söyleyebiliyoruz. Bu da tembel olduklarının değil, yaptıkları işe ne kadar değer verdiklerini gösteriyor bence. Sadece kaliteli iş çıkarmakla kalmıyor, kullanıcılarının ihtiyaçlarını, merak ettikleri ve istedikleri özellikleri de dikkate alarak oyun tasarlıyorlar. Bu konuda zirve yaptıkları oyun da hiç şüphe yok ki World of Warcraft.

World of Warcraft: Cataclysm
Yaklaşık 6 sene evvel tanıştık WoW ile. O zamanlar, tam bir bağımlı gibi oynuyorduk. Gecemiz gündüzümüze karışmıştı. Şimdiki gibi kullanımı kolay da değildi. Görevi teslim edeceğimiz karakteri bulana kadar göbeğimiz çatlıyordu. Ne Battleground vardı ne de Honor puanı. Saatlerce haritanın bir o yanına bir diğer yanına koşup duruyorduk. Şimdi dönüp baltığımızda dünya kadar vaktimizi boşa geçirdiğimizi görüyorum. Çünkü zamanla gelen yamalar ve ek paketlerle hem oynanabilirlik seviyesi yükseldi hem de oyuncunun daha rahat seviye atlamasını, görevleri daha kolay tamamlamasını sağlayacak özellikler eklendi. Hani hep derler ya, “Şimdiki nesil çok şanslı” diye, ben de WoW oyuncuları için aynı cümleyi kuruyorum. Oyuna 2005 yılında başlamış olanların yaşadıkları sıkıntıların, vakit kayıplarının neredeyse hiçbiri artık yok ve WoW evrene dahil olmak artık hiç olmadığı kadar kolay oldu.