• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Yüzüklerin Efendisi'ni izleyenlerin yarısı kitap hakkında yalan söylüyor Yorumları - (96) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 16.09.2025 12:20
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.06.2022 21:04
Elimde şu an kitap var daha sayfa 60 olmasına rağmen çabuk sıkıldım yalın bir anlatımı olmadığı gibi çok gereksiz detayları var. Belki filmi izlemeseydim bunlara çok takılmazdım ama sarmadı üzgünüm
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2022 18:03
İşte filimler bu yüzden gereksizdir..
Kitaplar anlamını kaybetti sizden ötüri
Kalan Karakter: 300 Gönder
dabledore22
dabledore22 4.05.2017 02:54
ilk izlediğimde ilkokula gidiyorum lise sona kadar belki 20 kez izledim her haftasonu izlerdim cdyi takıp pelanor çayırı sahnesi en sevdiğim sahneydi ve arkada çalan rohirim müziği kitap okumayıda sevmezdim bir kaç kitap okuduktan sonra merak edip kütüphaneden aldığım gün yüzüklerin efendisi serisini okuduğumda iyiki ilk önce filmi izlemişim dedim çünkü kitap okadar sağlam okadar çok şey geçiyorduki bunları filmde görrmemek benim için hayal kırıklığı oldu o yüzden sadece filmi izleyip kitaba ne gerke var diyen arkadaşlar siz bu kitapları okuduğunuzda zaten film izliyormuş gibi olcaksınız çünkü hem akıcı hem sürükleyici birşekilde anlatmıştır bu serileri tolkien sadece silmarilion sıkıcıdır
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
dabledore22
dabledore22 4.05.2017 02:46
merlinin kazanı size sorum olucak bazı insanların trollük yapmasına neden izin veriyorsunuz hadi izin veriyorsunuz kendine hakim olamayıp o trole haddini bildirreyim diye kendini paralayan arkadaşa niye izin veriyorsunuz hadi onu da geçtim o trollere tekrar izin verip tekrar tekrar aynı şeyi niye yapıyorsunuz yorum onaylayıp gönderen arkadaş başlarda bu işi yapmadan önce çok efendi sakinken insanlıktan çıkma noktasına gelmiştir artık biz türk milleti tartışıp birbirimizi eziklemeye hakaret etmeye insanların canını sıkıcak şeyleri söylemeye cahil cahil konuşmaya herşeyden tartışma çıkarmaya küçük büyük demeden saygısızlık edip kalp kırmaya amma meraklıymışız
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 3.05.2017 02:42
BLA BLA BLA kitap okumak çok gereksiz ve saçma yaşasın Realiy Show lar yaşasın sosyal medya...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.05.2017 07:37
Tamam sayın inek çocuk. Biz aptalız sen akıllısın gereksiz işlerinle sana mutluluklar.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 3.05.2017 02:41
Her ne kadar kitabını okumamış olsam da felsefesini en iyi şekilde aktaran hiç şüphesiz kitap serisi olmuştur. Filmi'de iyidir ama kitap kadar değil bana kalırsa.

Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.05.2017 07:37
Sen ne çeşit bir malsın Hickey? Her yorumda saçma sapan yorumların var. Azalarak bitin.
MK Okuru
MK Okuru 3.05.2017 02:48
Tamam bay tecrübeli kardeş.
Hickey
Hickey 3.05.2017 02:43
Dünyanın en saçma yorumu gibi olduğunu biliyorum fakat tecrübe konuşuyor;)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 28.04.2017 11:09
ya kardeşim gidin okuyun ne demek? ne yani? bunu okusam para mı vericekler bana bir yerim mi artacak? filmi izledim felsefeyi ve duyguyu kaptım bu bana yeter ki zaten film bunları tam anlamıyla yansıtıyor.hep sizin gibi istanbul entelleri yüzünden bu kitapları okumak gelişmiş insan göstergesi oldu
Yanıtla
durates
durates 2.05.2017 22:28
Durum haberde anlatılandan da vahimmiş :)
ozan86
ozan86 2.05.2017 15:24
11:09'un söylemek istediğini ben anladım.
Cevap veren arkadaşlar siz Yüzüklerin Efendisi kitabı okumayı, gelişmiş insan kriteri olma yolunda referans olarak alıyor musunuz ? Cevabınız hayırsa bu saldırınız neden ?

Ha size de hak veriyorum. Bilimsel bir kitap okumak için de ilk adım kitap oluşma alışkanlığı edinmektir. Zannımca hiç birimizin ilk okuduğu kitap bilimsel değildir.
MK Okuru
MK Okuru 2.05.2017 04:37
Adamlar filmi izlemekle felsefeyi anladıklarını söylüyorlarsa saygı duymak lazım sonuçta bir aksiyon filmi gibi yorumlamamışlar bir felsefe olduğunu fark etmişler fazlasına gitmenin zevk işi olduğunu belirtmek onların görüşüdür ayrıca kitabı kötülememişler sadece okumayı gereksiz görmüşler
MK Okuru
MK Okuru 2.05.2017 04:32
tartışmayı takip ediyorumda bikere cahil,ezik,ıq seviyesi düşük gibi söylemler yanlış bu adamlar felsefeyi filmin yansıttığını söylüyorlar ve bundan dolayı fazlasına gitmeyi ihtiyaç görmüyorlar bence de film tam olmasada çoğunlukla felsefeyi izleyiciye aktarıyor fazlasına gitmek kişinin zevkidir
GTO
GTO 1.05.2017 20:16
Varoşun göbeğinde büyüdüm, fabrikada da inşaatta da çalıştım. Gerek ekonomik gerek psikolojik anlamda çok zor zamanlardan geçtim ve bu yaşıma geldim. Tüm bunların hiçbirinin ama hiçbirinin Yüzüklerin Efendisi'nin muhteşem bir eser oluşuna karşı olumsuz bir etkisi olmadı bende. İnsanın hiç okumadığı bir kitabı bu kadar cahilce bir mantıkla kötülemesini geçtim, eleştirmeye bile hakkı yok. Çünkü OKUMADIN sevgili cahil genç. Yok burjuvaymış yok entellikmiş. Bunlar tamamen sizin kendinizi aşağı olarak görmenizle alakalı.
"ütopyaların hakim olduğu bir konu.."
"insana birşey katmaz kanımca"
"içinde gerçek birşey yok tamemen fantazi"
"bir ilahiyat kitabı değil matematik değil.."
Bu kitap hakkında bu cümleleri kurabilen insanların kesinlikle sırf yazmış olmak için yazıyor olduklarını düşünüyorum. İleri seviye boş ve ezber laflar. Sanırım içinizde bir eziklik, bir özgüvensizlik olmalı. Çünkü dediğim gibi ben tam da sizin iddia ettiğiniz Yüzüklerin Efendisi okuyucusu profilinin tersi bir hayat aşamasından geçtim. Yani yaşadığın zorluğun, fakirliğin fukaralığın konuyla bir ilgisi yok. Ezikler her durumda eziktir.
MK Okuru
MK Okuru 30.04.2017 17:45
aynen ya gamermaster nedir bunların havaları anlamış değilim.neye yarayabilir bu kitap en fazla.içinde gerçek birşey yok tamemen fantazi,bir ilahiyat kitabı değil matematik değil..
GamerMaster
GamerMaster 30.04.2017 16:41
Arkadaşım kitap edebiyat romanı..bir tarih değil,kuantuma giriş değil..neyin havasındasınız anlamadım ? Peter jackson bana göre kitaptaki ana fikri, felsefeyi tam olarak filme aktarmış daha fazlasını okumak serinin fanlarının yapacağı iştir.sonuçta ütopyaların hakim olduğu bir konu..daha ilerisine gitmek zevk işidir bana göre.insana birşey katmaz kanımca..fabrikada,inşaatta,kömür madeninde çalışan bir işçi hayatın saf gerçekleriyle daha yakın yüzleşir.ona bu ütopyalardan ibaret konuyu önüne koyup bunu oku kurtulacaksın desen ne kadar tutarı olur bu iş..siz okuduğunuz Romanın felsefesine inandırmışsınız kendinizi,birazda kültürel ve burjuva çevrede büyüdüğünüz için bu Romanın anlattıkları size hayatın kilit anahtarı gibi geliyor..iş öyle değil işte fanteziden ve ütopyaya bağlı bir felsefeden ibaret olan bir romandır bu..
MK Okuru
MK Okuru 30.04.2017 15:45
22:49, "kitapları okumak gelişmiş insan göstergesi oldu" gibi cümleler kuran birine cevap verme zahmetine neden girdin ki? Kitapları okumadığını söylediği halde, filmin kitapların felsefesini yansıttığını söyleyen birine yüz vermeyin arkadaşlar. Bu iq seviyesine, bu cahilliğe laf anlatamazsınız..
MK Okuru
MK Okuru 29.04.2017 22:49
Istanbul entelleri diyerek hakaret etmeye calistigin kisiler, bir seyleri merak ettikleri icin kendilerini gelistirmeye calisan kisiler. Sen kitap okuma kardesim, sana pek yaramaz zaten bu saatten sonra. Git sen pasa pasa Survivor'ini izle, cekirdegini citle.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.05.2017 01:56
Kitaplarını okumadım ama film eğer kitaptakinin aynısını aktarıyorsa konunun genelinde bir ırkçılık söz konusu bence.kralın dönüşünde batı halklarına çok övgü yapılıyor,savaş sahnelerinde fillerin üstünde Arap Mücahitleri gibi giyinmiş askerler var.ya konu hakkaten ırkçı yada film endstrüsi ırkçı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.04.2017 04:37
Kitapları çok ama çok uzun zaman önce okudum.Fakat şimdi sorsanız kitaptan birşey aklında kaldı mı diye malesef yok.Film de olmayıp kitapta olan olaylar vardı lakin hatırlayamıyorum.Ancak filmin neredeyse tüm diyalog ve sahneleri aklımda.Malum görsel hafıza en kuvvetlisi.Unutması pek mümkün değil.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.04.2017 21:01
(2) karşılaştırmaya gerek yok çünkü seversiniz ya da sevmezsiniz LOTR bu türü ortaya çıkaran kitaptır. Hepsi bundan sonra çıkmıştır.
Size fantazi edebiyata olan ilgimi belirtmek için diğer serileri hiç saymadan sadece şunu söylemem yeter herhalde 'wheel of Time' serisinin tamamını okudum.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 28.04.2017 14:35
İyi de, kimsiniz? Kime cevaben yazdınız? Üye olmadığınız için bilmiyoruz ki, hangi MK Okurusunuz? Ve neden bunları umursayacağımızı düşündünüz?
Kalan Karakter: 300 Gönder
Masterlee
Masterlee 27.04.2017 14:07
Tam birşeyler yazmak üzereydim ki aşağıdaki yorumlarda genel olarak insanların bildikleri şeyler ile bilmeyenleri aşağılamasını gördüm ve vazgeçtim. Çünkü ben 3 kitabıda okuyalı yıllar oldu ve kitapta anlamadığım yerleri sorup anlayan biri varsa izah etmesini isteyecektim ama dediğim gibi vazgeçtim. Çünkü durduk yerde saçma sapan aşağılanmalar falan gerek yok şimdi ben kendim araştırayım en iyisi. Ayrıca Metin 2 oyuncusu değilim ama oynayıp eğlenenlere de saygı duyuyorum. Adam eğlenip hoş vakit geçiriyorsa kime ne zaten.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.04.2017 21:05
Metin2 yorumunu yazan benim.Aslında iyi bir insanım.Sadece ileri geri konuşanlara,boş yapanlara böyle sert yapıyorum.Ortaokul mezunu adam diyor ki lotr'In 100 sayfası bomboş gereksiz, lotr saçma sapan diyor..Benim şarteller atıyor böyle olunca.Yani solucan dağa küsmüş dağın haberi olmamış.Sen sor
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.04.2017 20:58
(1) şöyle söyleyeyim. ben yüzüklerin efendisinin ilk kitabını çocukken okuduğumda daha 2. kitap yayınlanmamıştı Türkiyede. Kitapları okurken bir sonrakinin yayınevince çevrilmesini bekliyordum. Buradan yaşımı başımı epey aldığımı söyleyerek belirteyim. Dragonlance forgotten realms falan diye
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.04.2017 20:58
(1) şöyle söyleyeyim. ben yüzüklerin efendisinin ilk kitabını çocukken okuduğumda daha 2. kitap yayınlanmamıştı Türkiyede. Kitapları okurken bir sonrakinin yayınevince çevrilmesini bekliyordum. Buradan yaşımı başımı epey aldığımı söyleyerek belirteyim. Dragonlance forgotten realms falan diye
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 23:46
Ben 2 kuleyi sıkılıp yarıda bıraktım, hikaye güzel olabilir ama çok sıkıcıydı. Her ne kadar insanlar Silmarillion çok ağır kitap dese de yazdığı en iyi kitaptır Tolkien'in. Ancak işin rengi Dragon Lance ile tanışınca değişti. O günden sonra bir daha Lotr denilen şeye yüzümü bile çevirmedim.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.04.2017 20:57
18:21 bilader mailini ver facebook bişey ver istediğin soruyu sor bakalım ekşisözlükten mi öğrenmişim seni gidi cahil cühela
MK Okuru
MK Okuru 27.04.2017 10:02
Salvatore Margaret Weiss'i yerlere göklere sığdıramadığını kendi söylemiştir. Dragon Lance halen aynı tadı veriyor bana. Yüzüklerin efendisi 2. defa okunmuyor ama Raistlin Günlüklerini 4 defadan fazla okudum. Lotr her zaman sıkmıştır beni de. Malazan serisini de okuyun bence çok eğlenceli bir seri.
Mandal
Mandal 27.04.2017 04:14
Hey gidi gençlik lise zamanlarımda okurdum Dragonlance. Efsane seridir gerçekten. Forgotten Realms ile de kıyasıya kapışır. Yüzüklerin Efendisi ni de katarsak bence en sağlam 3 başyapıttır Fantastik kurguda. Hepsinin tadı başkadır, hepsinin yazım teknikleri farklıdır. Gençlikte fena okurduk bunları da şimdilerde elime aldım mı eski tadı alamıyorum o kitaplardan. Ancak Yüzüklerin efendisi her zaman tatlıdır ... :)
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 23:11
Sanat mı ? Ne sanatı yahu ?
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 18:21
Tolkien hakkında ekşi sözlük bilgileri ile hava atıp felsefe bıdırtısı yapıyorsun. Ergenlerin de başkalarına büyüklük taslaması da ayrı bir hikaye. Herkese git metin 2 oyna falan demeler. Adam ne yazmış ? "Silmarillion en iyi kitap" demek ki sorun sende adamda değil. Evet Lotr sıkıcı Hobbit daha iyi
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:12
00:31, kraldan çok kralcısın.. Gerçek sanatçılar eleştirileri değerlendirir, kimden gelirse gelsin. Senin gibi fanatikler de gelip eleştirenlere saldırır. O sanatçılar da size gülüp sizden utanırlar.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 00:31
Tolkien'in kemikleri sızlıyor bilader.Sen bu kitaptaki felsefeden ne anlarsın. Eru aşkına yok ol gözümün önünden.Git metin2 oyna,+9 büyü kılıcıyla tek boynuzlu bilmemne öldür , elim ayağım titredi ..hikaye güzelmiş.Neyse terapistim sinirlenme dedi
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 18:08
Okuyan kesimin de çok anladığını sanmıyorum. Son derece mantıklı bir soru olan "yüzüğü neden kartallarla götürmediler" i cevaplamak yerine dalga geçmeyi tercih eden hayranlar, üstelik fikir birliğine varamamış ve yanlış cevaplar veriyorlar. Ve bunlar kitabı çok iyi anladıklarını sanıyor.. Peh..
Yanıtla
ozan86
ozan86 27.04.2017 10:32
Bu filmde eleştirilecek bir şey yok. Sadece biraz daha fazla büyü olsa daha iyi olurdu. Belki savaş teknolojisi biraz daha gelişmiş olabilirdi. Yani trollük yapmaksa ama herkes yapar. Bunu ciddiye almamak lazım. Gülüp geçmek lazım. Herşeye tepki vermeyelim. Ben de bir trollük yapayım.

Ben olsam yüzüğü dağa götürmezdim. Madem lavlar yüzüğü yok edecek ordan lav getirmeye çalışırdım :)
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 23:30
16:00 Uydurma değil,teori.Evet ağır katolik ama bu demek değil ki her şey baştan aşağı sembolik.Aynı zamanda 1.dünya savaşı gazisi, yani tüm çıplaklığıyla bir savaş ve ölüm gerçeği de var.Kartallar da yüzük de sembolden çok daha fazlası.Bu teori yanlışsa Gandalf'ın zekasını aşağılamış oluruz.Frodo??
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 19:29
GTO, evet onlarla çok karşılaştım valla. Şurdaki yorumcular arasında da bolca var. Fakat yukarıdaki yorumumu neden üstünüze alındınız ki? Söylediğim şudur sadece, burdaki çok yorumcuda da olduğu gibi,bu dünyayı çok iyi kavradığını iddia eden pek çok okuyucu,hikayeyi az daha bilmekten öteye gidemiyor
GTO
GTO 26.04.2017 19:10
Siz bugüne kadar hep film hayranlarını küçümseyen okuyucularla karşılaştınız sanırım. Çünkü ben onlardan değilim kendi adıma konuşmak gerekirse. Kitapla filmi birbirinden ayrı tutuyorum ve her ikisine de ayrı hayranlık duyuyorum. Yüzüklerin Efendisi'nin psikanalitik incelemesinden tutun Tom Bombadil'in varlığı konusunda yazılmış, ağır teoloji içeren denemelere kadar birçok yazı okudum. İstesem ben de bir makale yazabilirdim, lakin yazılabilecek her şeyin çoktan yazıldığını düşünüyorum. Kitaplardaki sahneler üzerine teori üretip birbirimizin tüylerini diken diken etmekten başka bir şey yok elimizde.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 18:33
16:00 açıklamaların birine uydurma diyorsun diğerine katılmadın ve oldukça mantıklı açıklamalar senin desteksiz savının aksine. bu durumda sana ne söylense kabul etmeyeceksin. kitabı okumuş olduğunu varsayarak detaylı bir anlatta bizim anlayamadığımız ya da bilmediğimiz o kesin bilgiyi öğrenelim!
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:06
Ayrıca okuyan kesimin de önemli bir kısmı sadece okumakla kalmıştır. Yüzüklerin Efendisi hakkında adamakıllı bir makale yazamaz, kitabın amacını anlamazlar. Sadece filmin hayranlarını küçümseyip birbirlerini överler. Ve film muhabbeti açılınca müthiş gerilirler.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:00
00:27, bu anlattığın uydurmadır. Ne yazık ki ilginç bir şekilde pek çok kitap hayranı da bu teoriye inanıyor. Ancak GTOnun da yorumunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Kartallar,tıpkı yüzüğün gücü gibi semboliktir. Tanrının yardımının sembolü, çıktığı yerlere dikkat edin.Tolkien da dindarbir katoliktir
GTO
GTO 26.04.2017 14:06
"Elrond'un Divanı" bölümünden de anlaşılacağı üzere mesele, dünyanın kaderini değiştirebilecek olan güç yüzüğünü hızlı bir şekilde değil gizli bir şekilde yok etmekti. Bu yüzden en kötü ihtimal düşünülerek; en zorlu, en beklenmedik yol seçildi. Ve bir ara kitapları okuyacak olursanız o kartalların evcil hayvanlar olmadıklarını, kendi kişiliklerine sahip varlıklar olduklarını hatta konuyu saptırmadan ve uzatmadan söylemek gerekirse; onların kartal biçiminde ruhlar olduklarını da bilirdiniz. Mordor'un üzerinde uçmamak gibi bir karar "almaları" keklik gibi vurulmak istememelerindendir sanırım.
İnsanın troll içeriklerden etkilenip okumadığı bir esere saldırması çok çocukça bir hareket.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 00:27
Gandalf'ın planı zaten kartallara gitmekti.Ama bunu gizlice yapmalıydı,casuslar her yerdeydi.Keyiflerinden Moria'dan geçmediler.Birisinin rehin düşme ihtimaline karşı bu plandan hiç kimseye bahsetmedi.Beklenmedik bir şekilde Balrog onu uçurumdan çekerken de orklar anlamasın diye 'fly you fools' dedi
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 14:10
Popüler kültür!
Kalan Karakter: 300 Gönder
GTO
GTO 24.04.2017 16:38
Okudum diyen insanlara sadece Tom Bombadil'i sorunuz. Vereceği tepkiye göre okuyup okumadığı net bir şekilde belli olacaktır.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 23:49
GTO, buldum. Quora'dan "Is it possible that Tom Bombadil is one of the Blue wizards?" Sorusuna William Murphy'nin yazdığı cevabı oku.Bahsettiğim şey buydu
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 23:18
13:45 Şimdi arıyorum arıyorum bulamıyorum o yazıyı.Torununun oyuncağı mıydı neydi hatırladığıma göre.Ve Tolkien'in bazı şeyler konusunda sürekli fikir değiştirme eğiliminden dolayı böyle açıklamalar yapmış olabilir.Eleştirmek haddimize değil, sadece bu Tolkien'in ara sıra yaptığı bilinen bir şey.
GTO
GTO 26.04.2017 13:45
17:17 deki yoruma cevaben yazıyorum:

1954 yılında Tolkien, üçlemenin editörü olan kişiye yazdığı bir mektupta Tom Bombadil'in çok güçlü olmasına rağmen iktidarda gözü olmayan, pasifist biri olduğundan bahsediyor.Onu, orta-dünyada bir muamma-anomali olarak yarattığını söylüyor. Eleştirmenlerin çoğunluğunun üzerinde durduğu bir teoriye göreyse Tom Bombadil bir doğa tanrısı hatta doğanın kendisi bile olabilir. Hatta kendisinin kitapta dünyadaki ilk yağmura bile şahit olduğunu söylemesi ve Karanlık Lord Morgoth "dışarıdan" gelmeden önce bile burada olduğunu belirtmesi onun Vala olabileceğini bile akla getirmektedir.
Bunlarla birlikte Tom Bombadil'in karısı Altınyemiş hanımefendinin de Valardan birisi, Yavanna olabileceğini düşündürten güçlü hipotezler vardır.
Velhasıl Tom Bombadil gerçekten güçlü bir varlıktır. Fantastik edebiyatta unutulmayacak bir enigmadır.
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 17:17
Tom Bombadil yüzüğü umursamadığı için öyle çok güçlü falan bir karakter değil.Sadece özel bir karakter.Aslı Tolkien'in torununa ya da çocuğuna (tam hatırlamıyorum) anlattığı bir masaldan gelmedir. Bir nevi easter egg'dir bu karakter.Hatta hatırladığıma göre daha önceki kitaplarından birinde de vardı
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 17:00
Erdiyarı, yaşlı orman, hancı kaymakpürüzü, beril taşı, glorfindel, vs.... gibi pek çok yer ve kişi bilgisi olanı kitabı okumuş sayarım (en azından 1.kitabı) tom bombadil filmlerde olmasa bile en çok olması istenen karakter diye ortada çok döndü :)
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 16:53
Battle of the middle earthten bilirler
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 18:11
"Yüzüklerin Efendisi'nin kitap serisinin zaten kusursuz olduğunu hepimiz biliyoruz."

Wtf? Yüzüklerin Efendisi'nin en az 100-200 sayfası tamamen gereksiz ayrıntılardan ibarettir. Mükemmel bir seridir fakat büyük bir kusuru da vardır zannımca.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 23:10
16:09 Tolkien bir mektubunda hikayeler için dilleri oluşturmaktansa, yarattığı dillerin hikayeleri oluşturduğunu söyler. Yani bu adam gelecek de diyecek ki '' ay ben farkedemedim ya teşekkür ederim artık kendimi geliştireceğim''
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:09
00:45, EE?! Nolmuş yani? Tolkien büyük adam diye eleştiremez mi? Senin sevmediğin ama çok bilgili ve başarılı yazar, yönetmen, müzisyen hiç yok mu? Sen kimseyi eleştirmiyor musun? Sizin gibi adamlar asıl değersiz. Arkadaş bu fikrini Tolkien a söylese, o teşekkür edip düşünürdü bunun üzerine.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 00:45
Wtf! yazmayı biliyorsun da hiç okumuyor,araştırmıyorsun be evladım! Sen kendi değersiz fikrini sunacağına bir Tolkien denen adamı araştır bakalım.Kifayetsiz muhtelis. 20 den fazla dil yaratmış(bunların en az 6 tanesi gramer kurallarına sahip gerçek dillerdir) bir adamı eleştiriyor bir de WTF yazıyor
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 12:49
Okumak güzel şeydir elbette.Fakat önceliğinizi sizi geliştirecek yeni bakış açıları kazanmanızı sağlayacak faydalı yazar ve kitaplara verin bunlara arada keyif için göz atın.
Yanıtla
GTO
GTO 26.04.2017 18:49
Fantastik ya da bilim-kurgu edebiyatını bilmemekten ve bununla birlikte ön yargılı olmaktan kaynaklanan bir düşünce yapısı. Bugün hala üzerine tezlerin, denemelerin yazıldığı ve tartışmaların bitmek bilmediği bir eseri "keyif için göz atın" şeklinde nitelemek kelimenin tam anlamıyla sığlıktır, çok şeyi bildiğini sanmaktan gelen sağlıksız bir öz güvene işarettir. Size tavsiyem; bir şey hakkında konuşacağınız zaman, o şey hakkında birazcık bile bilginiz olsun. Yoksa bu şekilde kendinizi komik duruma düşürür ve asla "geliştiremezsiniz".
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 18:26
ne kadar gelişmişsiniz hayran kaldım size!
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:17
Yorumuna katılıyorum ancak Tolkien dünyası kişiyi geliştirebilecek ve edebi açıdan zengin bir dünyadır. Sadece fantastik diye ya da filmlerine baktınız diye bu yorumu yaptıysanız eğer, çok şey kaçırdığınızı belirtirim. Biraz daha yeniliklere açık olmanızı öneririm.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 10:55
Tolkien'in eserine Jackson saygısızlık yapmıştır.Saruman'ın ölümüne bakın.bir filme bakın bir kitaba. peter jackson işi gücü bırakıp hikayeye bunun gibi pek çok uydurma sokuşturmuştur.buna uyarlama diyenlere de sinir olmaktayım. bu uydurma be arkadaş uydurma
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:29
00:38 iyi de arkadaş başka bir noktadan bakıyor ki hepimizin eleştirdiği noktalardan biridir Saruman'ın bu durumu! Daha sayılabilecek bir sürü rezalet ve süpriz olur, heyecan katar diye yapılmış saçmalık mevcut filmlerde. Gerçekten her şeyin içinin boşaltılmasına seyirci kalacak kadar yozlaştınız mı
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 16:03
00:38, arkadaş Saruman ın küçük düşmemesi, şerefiyle ilgili bişey mi demiş? Saruman ın sonunun olması gerektiği gibi olmadığını ve şova kaçtığını söylüyor. Bi sakin olun, ne kadar geriliyor ve saçmalıyor insanlar Yüzüklerin Efendisi kitap-film kavgasında ya..
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 00:38
Saruman kitapta daha da küçük düşmüştü niye atıyorsun şimdi burda.Tüm güçleri elinden alındı ve sadece hasta,yaşlı bir adam olarak kaldı.Koskoca Saruman yanına da yol arkadaşı diye ''solucandil'' i alıp kendini yollara vurdu sefil oldu,ekürisine de kendi yediği bayat ekmeklerin sadece kabuğunu verdi
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 14:02
gelde bunu popğler kültür hayranı, bilgisiz bebelere analat. birazdan seni infaz ederler :(
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 12:11
millet tabi yalan söyler.Godfather,scarface,star wars izlemedim dedin mi yandın.Hele birde star wars'u beğenme.Yalnız kitaptan bir bölüm okumuştum nette sadece o bölüm için kitabı okuyasım var. Elrond ve Gimlinin yemin,arkadaşlık,yemin bozma bağlılık hakkında konuştukları bir paragraftı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 09:18
Okumak güzel şey derken? Kime göre neye göre? Mesela ben kitap okumayı zerre kadar sevmem. Var mı derdi olan?
Yanıtla
hakande84
hakande84 26.04.2017 04:35
Kitap okumak güzel şeydir. Senin göreceli kavramın kitaplarda işlemez. O senin dediğin şey kitap okumayacak kadar tembelime çıkar ki bence hiç buna kasma, yanlış yerdesin. Burası ne kadar bir oyun tartışma platformu gibi gözükse de aynı zamanda geek adamların da oturup yorumlar yaptığı bir yerdir.
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 00:42
Var benim derdim.Cihangirde firuzağa taksi durağına gel beni sor adım Altan.Ben yoksam abim ordadır onun da adı Nuri. Gel de sana okumayı sevdireyim bakalım aslan.Sana beş dakkada çince öğretmezsem benim de adım altan değil
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 14:09
Dert senin ki bizim k ideğil biz okumayı seviyoruz bebe!
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 12:58
Kafa yerine içi boş tas taşıdığın her halinden belli oluyor zaten.
Kalan Karakter: 300 Gönder
hakande84
hakande84 26.04.2017 04:33
Kitaplarını okudum. Misal filmde Tom Bombadil yoktu. Zaten kitapta sürekli bir yerlerde konaklayıp ya başlarına bir iş gelir, ya da yeni dostlarla tanışırlardı. En akılda kalanı buydu. Frodo'nun bir harabede mahsur kalması da filmde işlenmemiş bir konuydu.

Burada filmi eleştirmek de pek doğru değil çünkü bu üç kitap okunurken çok fazla detaya sahip olmasına karşın filmin o kadar süresi yok. Bir kitabı aylarca süren bir zaman diliminde okuyabilirsiniz ama bir filmi iki saat, bilemedin üç saatte bitir kapatırsın. Dolayısıyla zaten ne beklediğimle alakalıydı. Üçlemeyi okuyan biri olarak hayal kırıklığına uğradım mı? Kesinlikle evet. Fakat kesinlikle kötülenecek bir üçleme değildi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
matrix
matrix 25.04.2017 22:42
Çok okuyan mı ? Çok izleyen mi ? -BİLİR-
Neden bildiğini iddia etmek üzerine egoist bir tutum var ?
Filmle kitap birebir olmak zorunda mı ? Aynı olsa adam hiç bir şey katmamış der. Farklı olsa kitabı okumuş ya, kitabı daha farklı.
Derinliği izleyerek ve okuyarak insanlar bulabilir. Yazanın veya yönetenin nasıl işlediğine bağlı.
Şu konuda netiz diye düşünüyorum ki, satmak için üretiliyor, yani arz-talep, yani market için sanat.
Neden sadece (burada bir bukle küfredilir) evet yine tekrar ediyorum en sevilmeyen iki kelimeyi, neden sadece, etkisine bakılmıyor ve farklılığın farkında olunup yapıtına göre bir yargıya varılamıyor ?
Yok okuyabilirsin, izleyenden çok şey bilmiş mi oluyorsun evette oda izledi keyif aldı işte. Her şey kitabına göre olmuyor bu dünyada ne yazıkki :=)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2017 00:34
Kardeş boş konuşmuşsun.Kitapla aynı olmaması gayet doğal.Ama öyle saçmalaştırdığı sahneler var ki,insanın izlerken modunu düşürüyor.Entler bi hobbitin gazıyla isengard basar, alakasızca elfler gelir rohana yardım eder vs saçma sapan şeyler.Hobbit'e hiç girmiyorum KUTSİ li dizi izlerim daha iyi ciddn
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 20:11
Kitabı okudum filmleri değil defalarca izledim de içime sinmeyen tek şey Witch-King in bir kadın ve hobbit tarafından öldürülmesidir
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 17:25
İmrahil'i sorun. Bilmeyen adam kitabı okumamıstır. Net!
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 14:27
ben de okudum hatırlamıyorum zenco
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 23:33
yani kısacası hatırlamayan insanlarda çıkabilir
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 23:29
okudum, aradan uzun zaman geçti(belkide senin yaşın kadar) ve hatırlamıyorum.. silmarillionu okurken sıkıntı yaşıyorsun, yanılmıyorsam uyarı mevcuttu kitapta. koca bir dünya, belkide 500 kilit karakter mevcut(üzgünüm ama çokta önemli bir karakter değil imrahil diğerlerine göre) yani net değil flu.
Kalan Karakter: 300 Gönder
kots
kots 24.04.2017 15:44
Kitapları daha filmin yapılacağı bile konuşulmuyorken okumuştum ve diyorum ki; bu film elbet birgün kitaba çok çok daha fazla uyularak yeniden çekilecektir.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 14:08
18:03 Sınırlıysa sınırının yetmediği şeyi yapmayacaksın bu birincisi ikincisi ise özüne sadık kalamayacağın şeye özünün ismini vermeyeceksin! Peter Jackson zamanında çıkıp "Ben Yüzüklerin Efendisi'nin filmini çekmedim onu yorumladım" demiştir. Bu haddi kendinde nasıl gördüğünü çok merak ediyorum!
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 18:03
Dizisi belki. Ama bir filmin sınırlarını anlayamayan ve kitabı okuduğu için önyargılı olan siz insanlar yüzünden tekrar filmi çekilse de takdir edilmeyecektir.
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 17:24
Sanmıyorum.Peter Jackson'ı istediğiniz kadar eleştirin; ama Aragorn,Gimli,Gandalf,Saruman,Boromir,Sam gibi karakterler,rolleri oynayan oyuncularla artık ayrılamaz biçimde bütünleşmiştir.Özellikle Viggo Mortensen ile ilgili birkaç bir şey okuyun anlarsınız.Zaten kitaba tam uysa herkes şiir çığırır
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 16:54
şimdi değil ama bir 20 sene sonra kesinlikle
Kalan Karakter: 300 Gönder
Maxpayne53
Maxpayne53 24.04.2017 16:12
Yüzüklerin efendisi tam olarak kitaplardan eksiksiz uyarlanarak yapılırsa ne yazık ki filmlerin süreleri o kadar detayı anlatmaya yetmez. Ancak dizisi çekilirse kitaplara tam olarak uygun bir eser ortaya çıkabilir. Bunun içinde çok fazla emek para vs... gerekli ki çok başarılı bir film serisinden sonra dizisinin yapılması baya ustalık ve risk gerektiren bir iş. O yüzden yeniden çekim gelmez zannımca.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 12:25
Dizi de olabilir oyun daha güzel olur sağlam bir geliştirici tarafından yapılsa insanların dibi düşer mesele Rockstedy
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 20:06
Silmarillion'ın dizisinin yapılması müthiş olurdu
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 18:04
Kesinlikle. Umarım bunu anlayabililer artık.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.04.2017 08:14
yağmurlu bir havada şömine başinda sana kitap okumak istiyorum hürcan kitap okurken bi yandan birbirimizle bakisabiliriz

-------------------

Ama şimdi önemli olan: Ne okuyacağız?

Hürcan
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 21:38
birinci kitaptan okumaya başladım. filmden çok daha güzel ve normal olarak filme sığmayan efsane detaylar var. 3 filmi de defalarca izledim ama kitap çok iyi. tavsiye ederim
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 19:38
tüh foyamız çıktı ortaya
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 19:28
silmarillionu hatım ettik goldberry hanımefendinin elinden su içtik. Tom bombadilin ballarından yedik geldik
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 16:03
ne yazık ki bu şekilde efsanevi eserlerin üzerinde ki bir lanettir popüler kültüre malzeme edilip çoluk çocuğu nağzında dolanmaları.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.04.2017 15:40
silmarillion ilk 100 sayfası beyin yakıyor,birde bitmemiş öyküler var,bana lotrdan daha ilgi çekici gelmişti,o yüzden hiç lotr okumadım
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • 13–15 Eylül Steam Fr...
  • 1.444 TL Değerinde Ü...
  • PlayStation Plus Eyl...
  • Marvel's Wolverine İ...
  • Eski Microsoft Mühen...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.