Rekabet Kurumundan ARAL'a da ceza geldi!

Furkan Sakoğlu 11.11.2016 - 16:50
Oyun sektöründe kriz yayılıyor
Ülkemizde döviz kurunun da yükselmesi ile birlikte inanılmaz boyutlara ulaşan oyun fiyatları, kuşkusuz en çok ülkemiz oyuncularını etkiliyor. Steam'in ülkemize özel olarak döviz kurunu 1.65'e sabitlemesinin ardından nispeten düşen fiyatlar, daha sonra ülkemizdeki oyun dağıtımcılarının itirazından sonra tekrar 200 TL civarlarına yükselmiş, biz oyuncuların belini bükmüştü.

Geçtiğimiz aylarda Rekabet kurumu tarafından inceleme altına alınan Aral Oyun Konsol ve Aksesuar Tic. A.Ş., Doğan Müzik Kitap Mağazacılık Pazarlama A.Ş., Vatan Bilgisayar San. ve Tic. A.Ş., Teknosa İç ve Dış. Tic. A.Ş., Kliksa İç ve Dış Tic. A.Ş. ve Gold Teknoloji Marketleri San. ve Tic. A.Ş. rekor cezalar aldı. Oyun fiyatlarını anlaşmalı olarak yüksek tutma suçlaması ile Aral, 863.538,50 TL para cezasına çarptırıldı.
Rekabet Kurumundan ARAL'a da ceza geldi!
Cezaların tamamını ve sebeplerini aşağıdan, Rekabet Kurumunun resmi açıklamasından inceleyebilirsiniz:

Rekabet Kurumundan ARAL'a da ceza geldi!
Rekabet Kurumundan ARAL'a da ceza geldi!
Rekabet Kurumundan ARAL'a da ceza geldi!
Yorumlar 236
MK Okuru
MK Okuru 20.04.2024 09:09
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.06.2017 21:48
YOLSULSUZLUK DOLANDIRICILIK SANATTIR HER İNSAN YAPAMAZ VİCDAN OLMAYAN HIRSIZDIR..
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 20.05.2017 19:27
bencede haklısın aral dövize büyük ceza gelecek
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.05.2017 23:12
Aral doviz isimli ayni durumda...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.11.2016 09:17
siz hiç devalüasyon gördünüzmü hani su mark ın euro nun 3 e katladığı günleri biz oralardan cıktık biraz silkinin kendinize gelin biraz kendinize güveniniz olsun dolar 3 tl iken eskiden bir gecede 8 tl oluyordu oralardan geçtik 8milyar dolara 2001 de aç kurtlar gibi muhtaçtık simdi 8m dolar nedir
MK Okuru
MK Okuru 20.11.2016 12:04
talisca bilmeden yorum yapma biraz oku öğren o zaman görürsün bütün dünya krizdeyken ve biz terör fetö v.s bu kadar saldırı aldındayken ne kadar büyük bir is yaptığımızı görürsün.Eskiden dünyada kriz yokken al sana veri verimde biraz çarpıl yıl 1994 tansu çiller dönemi dolar 14538den38495 e çıktı!
MK Okuru
MK Okuru 18.11.2016 20:49
ne kadar kriz olursa olsun 15 yıl önce 1.2, 1.3 lerden bilgisayar aldığımı biliyorum bu ülke o zamanlarda bile zor kurtuldu, ileride bizden sonra gelenler bize küfür edecekler bu ülkeyi ne hale getirdiniz böyle diye, bütün borç, ekonomik yük onların üstüne binecek...küfretmekte haklılar bu zihniyete
MK Okuru
MK Okuru 18.11.2016 16:50
Bana şunu söyle o zaman: Bu adam senden fiyatı yüksek bulup, almayıp, o oyunu nereden alacak "Ki" sen müşteriyi elinde tutmak için elindeki fiyatları rekabet sınırına çekesin. Zaten çete gibi hepsi anlaşıp bütün fiyatları değiştirmişler. Opsiyonun yok. Piyasada başka satıcı yok. Hepsi anlaşmış.
MK Okuru
MK Okuru 18.11.2016 16:50
Bana şunu söyle o zaman: Bu adam senden fiyatı yüksek bulup, almayıp, o oyunu nereden alacak "Ki" sen müşteriyi elinde tutmak için elindeki fiyatları rekabet sınırına çekesin. Zaten çete gibi hepsi anlaşıp bütün fiyatları değiştirmişler. Opsiyonun yok. Piyasada başka satıcı yok. Hepsi anlaşmış.
MK Okuru
MK Okuru 18.11.2016 14:03
"hakande84". Dün ile bugünü kıyaslarken et fiyatıyla yapamazsın bunu.

Genel olarak tüm kalemleri tek tek yazar ve bunları oranlayarak dün ile bugünü kıyaslayabilirsin ancak.

AKP'ye oy vermem ama onu geçmişin üstünde tutarım. Beklediğim AKP'yi aşan bir hükumettir. Onun yanlışlarından ders çıkaran.
Grandmasterman
Grandmasterman 16.11.2016 15:13
MK Okuru, 16.11.2016 09:56 Yaşamışsın belki ama boşa yaşamışsın demekki...
hakande84
hakande84 16.11.2016 14:49
Beşiktaşlı kardeşim, keşke hakaret etmeden yazsaymışsın. Gayet güzel özetlemişsin ama temel iletişim kuralında bir detayı atlamışsın gibi geldi bana. Şu cümleyi alalım: "Beyin pek yok. eğitimle de düzelmezler. İnsan, kedi, köpek, ayı vs eğitebilirsin ama odunu eğitemezsin.." Şu cümleye takılır adam ve gerisini okumaz. O kadar veri koyuyorsun, hepsi çöpe gidiyor. Onu okuyanlar da seni destekleyenler oluyor haliyle.

Şimdi gelelim sana muhalefet yapan arkadaşlara. Arkadaşlar, Türkiye'nin ekonomisinin düzeldiğini ve bunun dış dünyadan kaynaklandığını söylemek hayal gücünün sınırlarını zorlamaktan öteye geçemez. Bülent Ecevit'in son başbakanlık dönemi ne yazık ki Kara Oğlan'dan beklediğimiz gibi gitmedi. Doğrudur. Ancak unutmamak lazım. Banka hortumlayan sahtekarların çoğu bugün AKP'nin ekibini destekliyor, o dönemin en büyük kriz sebebi bu hırsızlardı. Ayrıca yine o dönemde Türkiye tarihine kara gün olarak geçen 17 Ağustos'u yaşadık. Bu ülkede o dönemin krizi Ahmet Necdet Sezer'in Bülent Ecevit'in kafasına attığı klasörden değil, bunların neticesinden oluştu. O dönemde paramız çok daha değerliydi çünkü fiktif bir fiyat politikası yoktu. Ayrıca o dönemin krizi, bugün yaşadığımız krizlerin yanında devede kulak kalıyordu.

Sen şimdi diyorsun ya mesela ülkenin parasının değerlenmemesi normal diye bu bana hiç normal gelmiyor. Bu dediğin şey eğer dünyada senin paranın gezmesini istiyorsan mümkün değil. Sürekli değer kazanan para değerlenir. Örnek mi? Sen hiç fiyatı düşerken altın alan gördün mü? Stabilite bir çok özel sektör kuruluşu için olmazsa olmazdır. Stabil mi senin ülken?

Ya her şeyi geçtim. Asgari ücretlerle eskiden kaç kilo et alınıyordu? Şimdi kaç kilo alınıyor? Geçiniz. AKP yönetimi, Türkiye'nin başına gelmiş en kötü yönetimdir. Bunun aksini iddia eden ya para alıyordur, ya da gerçekten fanatiktir.
ozan86
ozan86 16.11.2016 13:27
AKP'liler sadece buzdağının görünen yüzüyle ilgilenir. Çünkü sadece görünüm onları mutlu eder. İçerikle ilgilenmezler. Asgari ücret yüzde 220 falan yükselmiş derler ama elektirik su doğalgaz veya ekmeğe yüzde kaç zam gelmiş ona bakmazlar.

Tabi çoğunluğu büyük şehirlerde de yaşamadığı için güzelim cennet Anadolu'da daha uygun yaşarlar. Bizimle empati de yapamıyorlar. Onlara da katılıyorum. Hiç ekonomiden anlamam fakat kalitesiz gıdalar dışında hayat büyük şehirlerde inanılmaz pahalı.
MK Okuru
MK Okuru 16.11.2016 10:03
ABD'yi ABD yapan bünyesindeki uluslararası firmalardır. Doların aşırı değer kazanması bu firmaların gelirlerine büyük ölçüde etki edecek, satışlarını düşürecek ve de ABD iç piyasasının gerilemesine neden olacaktır. Bir ton makale var bu konuda, zahmet edip bir okuyuver.
MK Okuru
MK Okuru 16.11.2016 09:56
Kur bu Talisca: 1/1.225.411

Hani parada 6 sıfır fazladan vardı, belki yaşın yetmez senin. Bana oraya buraya bak diyeceğine bir zahmet sen bakıver. Biz o dönemlerde yaşadık, biliyoruz neyin ne olduğunu.
MK Okuru
MK Okuru 15.11.2016 09:53
Dünya cahilisin sen..Bilgisiz,okumayan kısacası en tehlikelisinden.
Talisca
Talisca 14.11.2016 18:26
Berzah hazinebakanlığı sitesine girip 400 küsür milyar dolar borca bakabilme becerisine bile sahip değiller. Beyin pek yok. eğitimle de düzelmezler. İnsan, kedi, köpek, ayı vs eğitebilirsin ama odunu eğitemezsin.. Bunlarıda böyle kabul edicez artık yapıcak bişey yok =D

MK Okuru, 14.11.2016 14:09 gir nete bak arkadaş..Onuda yapı ver. 26 şubatta 1.078e çıktı.27de 0.95 indi vs işte. Onada bak :D 2002 nisan 1.29dur. arada inmiştir çıkmıştır vs... Tablo mu yapayım. Herneyse sen zaten beyin olarak krize girmişsin çoktan. ABD'nin ihracatı yıllık yaklaşık 1.5trilyon dolar seviyesindedir, ithalat daha yüksektir yaklaşık 2.7 trilyon dolar.Dünyanın en fazla ithalat yapan ülkesine sen parası değerlensin istemiyo diyosan ara 112yi hemen müdahele etsinler...

hal böyle olunca dolar değer kazanmasın gibi bir dertleri yok. Zaten ithalat nerdeyse 2 katı... Adamlar 80 yıldır yırttılar kendini dolar değerlensin diye, bizimkisi çıkmış abd istemiyor diyor =D paranın değerlenmesi hiçbir zarar vermez abdye. Parası bitene faizle borcu iteliyolar 40 yıldır... Amaçları zaten diğer bütün ülkeleri krize sokmak.herneyse duvara anlatıyım evde daha mantıklı...
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2016 14:09
Doların yükselmesi Türkiye ile alakalı bir durum değil, tüm dünyada yükseliyor. Nedeni de seçim sonuçları haliyle.

Ve de sanmayın ki ABD'nin yararına bu. Aksine zararına. İhracat yapan ülkenin parası gereğinden fazla kıymetlenirse o ülkeye zarar verir.

Talisca, 2001'de parite 1/1.225.411 idi. Atma
Berzah
Berzah 14.11.2016 13:05
Talisca yazmasaymış aynı şeyleri yazacaktım. Kurdan eknomiden hatta geçmişten bi haber olup bu kadar hayasızca sallamak bizim millete özgü sadece.

Neyse ki aklı başında adan açıklamış, bi de eksi vermişler herife :d
Tam çoluk çocuğa kalmışız arkadaş :d
Talisca
Talisca 14.11.2016 01:35
3ten 8 olmuyodu yaşın küçük herhalde...Ben gördüm 0.69dan 1.07ye çıktı hükümet paket oldu.2001 krizinde... Ardından müdaheleyle 0.89 .96 gibigitgeller oldu batık Türkiyede.o Türkiyenin borcu 40 milyar dolar civarıydı. Şuanda hazinebakanlığı.org'a girersen 400 milyar dolar dış borç görürsün....neyse ilerleyen aylarda 1.4leri gördü... Derken AKp geldi yine inişler çıkışlar oldu tabiki.Sonuç olarak 1.3lardan gidildi ve sanki başarıymış gibi itelendi millete.Fakat başarı tekrar 0.69a çekilmesidir..Milyarlarca dolarlık özelleştirme yapıldı, ama borç arttı. Dolarda 0.69lara inmedi. şuanda satıcak bişey kalmadığı gibi dolarda 3.3lara geldi... Ortada iyi bir şey yok.Ortada bi başarı da yok... Bir gece de değilde 1 yılda dolar 2.2den 3.3lere dayandı diye sevinelim mi? Partizanlık yapıcaksan yanlış yoldasın... Ekonomi en zayıf konumuz ülke olarak. Yol yaptık, köprü yaptık, makarna yaptık kömürü yaktık gibi hadiselere yönel =D

Biraz silkin biraz kendine gel.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 20.11.2016 10:27
Şöyle bi ohhh çektim. Haksız kazançlarının bir kısmını da olsa geri verdiler. Gerçi para bizden çıktı ama olsun :D
Kalan Karakter: 300 Gönder
Rekabet Kurumundan ARAL'a da ceza geldi!
İlginizi Çekebilir