Oyun yapımı gerçekten zor bir iş. Arka planda yazılan onlarca kod, tasarım aşaması, senaryo ve diğer detaylar derken gerçekten de uzun ve emek isteyen bir işleyiş olduğunu görüyoruz. Tabi ufak ekipler tarafından yapılan oyunlardan çok daha büyük bütçeli oyunlara kadar geniş bir yelpaze de söz konusu. Peki oyunların erken aşamalarında nasıl gözüktüklerini hiç merak ettiniz mi?
İşte Kotaku derlediği bazı görseller ile keyifle oynadığımız oyunların erken aşamalarda nasıl gözüktüğünü göstermiş. Biz de bu görsellere yenilerini ekleyerek sizler için bir galeri oluşturalım istedik.
Oyunun yapımcıları tarafından paylaşılan görsellere baktığımızda kaplama ve diğer detaylardan önce oyunların ne kadar farklı gözüktüklerine şahit oluyoruz. Özellikle Uncharted serisi gibi görsel anlamda bizi etkileyen oyunların kaplamaları kaldırınca, aslında ortada ne kadar büyük bir işleyiş olduğunu daha net bir şekilde anlıyorsunuz.
Tabi yapımcıların bu görselleri paylaşmasının bir sebebi de var. Uncharted 4 yapımcılarından Michael Barclay, Twitter üzerinden #blockober hashtagı ile oyunun erken aşamasına dair bir görsel paylaştı. işte bu mesaj üzerine diğer yapımcılardan da benzer görseller gelmeye başladı. Paylaşılan görseller şu şekilde;
Uncharted 4 için paylaşılan bu görsele baktığımızda oyun alanlarını görüyor ama görsel tarafı için alınacak daha birçok yol olduğunu da anlıyoruz.
Jason Mojica tarafından paylaşılan bu görsel oyunun haritalarından birini oldukça farklı bir açıdan görmemizi sağlıyor.
Oyunun yapımcılarından Jason McCord'un paylaştığı görsel füturistik atmosferi ile dikkat çeken oyunun erken aşamalarda nasıl gözüktüğünü de gözler önüne sermiş.
Nicholas Lance'ın Uncharted Kayıp Miras için paylaştığı bu görsel bizi adeta 20 yıl öncesine götürüyor.
Beck Shaw'ın paylaştığı bu görsel oyundan çok mimari bir proje görüntüsünü andırıyor.
Nic Wechter'ın paylaştığı görsele baktığımızda oyundaki etkileşime girilecek bir alanın nasıl farklılaştığını net bir şekilde görüyoruz.
Hikayesi ve atmosferi ile dikkat çeken Enslaved'ın öncesi ve sonrasına baktığımızda aslında ne çok şeyin değiştiğini görüyoruz.
oyun geliştiricisi falan olun demiyorum tamam da en azından jargona biraz aşinalık yahu...