Darth Vader'ı canlandıran David Prowse hayatını kaybetti

Darth Vader'ı canlandıran David Prowse hayatını kaybetti

Ersin Kılıç
Ersin Kılıç 30.11.2020 - 10:31
Oyuncu kimliğinin yanı sıra sporcu geçmişiyle de adından söz ettiren ve orjinal üçlemede Darth Vader karakterini canlandıran David Prowse hayatını kaybetti.

Sinema dünyasından üzücü bir haber daha geldi ve ilk Star Wars üçlemesinde Darth Vader karakterini canlandıran David Prowse hayatını kaybetti. 85 yaşında aramızdan ayrılan oyuncu gelmiş geçmiş en ikonik karakterlerden biri olan Darth Vader'ı canlandırarak adını sinema tarihine yazdırmayı başarmıştı. Prowse oyuncu kimliğinin yanı sıra sporcu geçmişiyle de adından söz ettiren aktörlerden birisiydi.

Aktör David Prowse hayatını kaybetti

David Prowse'un menajerliğini yapan Thomas Bowington'un aktörün ölümünün ardından "Güç her zaman onunla olsun. Bizim ve dünyanın her yerindeki milyonlarca hayran için gerçekten derinden ve yürek burkan bir kayıp" ifadelerinde bulundu. Doctor Who dizisi gibi yapımlarda da yer alan Prowse, kariyeri boyunca 50'den fazla yapımda rol aldı.

Üç kez Britanya halter şampiyonu olmayı da başaran oyuncu Otomatik Portakal filminde de boy göstermişti. Zaten bu filmde oynamasının ardından özellikle fiziği ile George Lucas'ın dikkatini çekti. Kendisi Chewbeca ve Darth Vader karakterleri için görüşmeye çağırıldığında tercihi Darth Vader'dan yana oldu. Sonradan katıldığı söyleşilerde bu tercihin sebebi olarak kötü karakterlerin her zaman daha fazla hatırlanacağını belirtmişti.

Darth Vader'ı canlandıran David Prowse hayatını kaybetti

İlk üçlemede Darth Vader karakterine hayat vermesine karşın karakterin ikonikleşen sesinin arkasında James Earl Jones bulunuyordu. Ayrıca Return of the Jedi filminde Darth Vader'ın yüzünün gözüktüğü sahnede de Sebastian Shaw yer almıştı. Yani prowse için aslında Star Wars üçlemesindeki gizli kahraman benzetmesini yapabiliriz. Yıllar boyunca Star Wars etkinliklerine katılan Prowse ve George Lucas'ın arasın 2010'lu yıllarda bozuldu ve o tarihten itibaren Prowse'nin bu etkinliklere katılması da engellenmişti.

Yorumlar 1
MK Okuru
MK Okuru 21.01.2021 20:16
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.11.2020 10:47
Ersin hocam haberi 2. defa vermişsiniz.
Kalan Karakter : 300 Gönder
İlginizi Çekebilir

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×