Epic Games PS5 için 'sistem tasarımının başyapıtı' dedi

Epic Games PS5 için 'sistem tasarımının başyapıtı' dedi

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek 30.06.2020 - 17:14
Epic Games'in mühendislik başkan yardımcısı Nick Penwarden geçtiğimiz günlerde PlayStation 5 hakkında çarpıcı açıklamalar yaptı. "PS5 sistem tasarımının başyapıtıdır"

Epic Games'in mühendislik başkan yardımcısı Nick Penwarden, geçtiğimiz günlerde PlayStation 5 konsoluyla ilgili ilginç açıklamalar yaptı. PlayStation 5'in sistem tasarımı olarak bir başyapıt olduğunu belirtti.

Epic Games, PlayStation 5 için "sistem tasarımının başyapıtı" dedi

Epic Games'ten Nick Penwarden, PlayStation 5 için "sistem tasarımının başyapıtı" ifadelerini kullandı. Epic Games'in PlayStation 5 üzerine olan ilgisini zaten biliyorduk. Hatta öyle ki yeni oyun motorları Unreal Engine 5'i de PS5 üzerinden duyurmuşlardı. PlayStation konsolu üzerine ilerlemeye devam edeceklerini düşündüğümüz Epic, öyle de yapıyor. Hatta PlayStation 5'in yapısında barındırdığı SSD için Unreal Engine 5 motorunun bir kısmının yeniden yazıldığını da biliyoruz. Durum böyle olunca bu açıklama da pek şaşırtıcı olmasa gerek.

GamesRadar tarafından yayınlanan Official PlayStation Magazine ile yapılan bir röportajda Penwarden bu ifadelere yer verdi. Ayrıca kendisi zaten geçtiğimiz ay tanıtılan Unreal Engine 5'in teknik demosunun yapımında da görev almıştı. Dokuz dakikalık bir demo ile yeni oyun motoru teknolojilerinin yapabileceklerini duyurmuşlardı.

Epic Games PS5 için 'sistem tasarımının başyapıtı' dedi

"PlayStation 5, sistem tasarımının bir başyapıtıdır" diyen Penwarden, resmi PlayStation dergisine "Sadece bilgi işlem ve grafik performansında büyük bir atılım yapmakla kalmıyor, aynı zamanda depolama ve veri sıkıştırma teknolojisi açısından da devrim niteliğinde. Oyuncuların eğlenmesi için yeni tür oyunların ve deneyimlerin kilidini açıyor" ifadelerini ekledi.

Epic Games'in CTO'su Kim Libreri, "Yeni nesil grafikler ve işlem gücü, oyunları sadece daha sürükleyici hale getirmekle kalmayacak, aynı zamanda tamamen dinamik ortamlar ve aydınlatma, çok gelişmiş fizik, daha akıllı yapay zekalar ve daha zengin çok oyunculu deneyimlerden faydalanabilecek yeni konseptleri de sağlayacak" dedi.

Epic Games'in PS5'de bulunan SSD için Unreal Engine 5 teknolojisinin bir kısmını yeniden programlamak zorunda kalması göz önüne alındığında, bu hiç de şaşırtıcı değil. Sistem tasarımının başyapıtı olmanın yanı sıra, şu anda Sony'de yapılan çalışmalarda çeşitli yeni patentler ve özellikler de var. Sony tarafından PS5 makine öğrenimini ve sıkışan oyunculara yardımcı olmak için tasarlanmış bir kullanıcı arayüzü patenti başvurusu yapıldı. Ayrıca Sony, Xbox Snap'e çok benzeyen yeni bir bilgi işleme cihazı da patentledi.

Yorumlar 17
MK Okuru
MK Okuru 15.07.2020 08:51
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.07.2020 10:20
Ne kadar çok kıskananlar varmış yeni konsolu.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.07.2020 16:56
1.07.2020 01:54

şu yeni nesil kaliteli oyunun donanımla ortaya çıkmadığını öğrenemedi bir türlü,,,,mesele sandığın gibi değil yeğen,,,ilk önce şunu öğren konsollar güçsüz olduğu için çizgi film oynatmaya devam ediyo amma velakin daha iyi deneyimlemek için konsolların real fotoya ulaşması gerek ,,,
MK Okuru
MK Okuru 2.07.2020 10:18
Farklı cümleler kurmuşsun ama yine de tanıdım seni Real Life Abi.
Kalan Karakter : 300 Gönder
Spider_hip
Spider_hip 1.07.2020 14:58
Ne ssd imiş arkadaş ya. 3 senedir Samsung ssd kullanıyorum pc'lerimde, bu kadar konuşmadım yani. Ula namussuzlar UE5'te ssd için yazılımsal değişiklik yapmanız gerekiyordu da niye konsolu beklediniz. PC'ler sürekli kaplumbağa gibi geriden gelen konsolları beklemek zorunda mı? Başyapıtın gücünün RTX 2060 gücünde olduğu da ortaya çıktı. 7-8 sene kullanırız artık. Pc'ler isterse RTX 5060'lara geçsin. Konsoldan 10 kat güçlü olsun yine ama konsoldan devşirme, boşuna pc'ye yük katan, adam gibi pc'nin gücünü kullanmayan oyunları oynarız bu süreçte. Seneye rtx 3xxx ler çıkıyor. 3060'ın bile 2080 gücünde olacağı söyleniyor. Umarım çok bekletmeden en fazla 2 seneye şu başyapıtın pro'sunu çıkartırlar en azından ve ps4'e olan desteği keserler bir an önce. Yoksa bir arpa boyu ilerlenmez. Hem ps4'te açılacak, hem 5 te açılacak daha çok satış, para diye, yine teknoloji yerinde sayıyor.
memoefe
memoefe 2.07.2020 01:16
Ps5deki ssdler senin pc'ndeki ssdlerle bir değil. Şuan genel kullanıcıdaki en hızlı ssdler m2 ssdler, ve onların da hızı yaklaşık 1.5gb/s. Ps5deki ssd ise 5gb/s. Kaldı ki bilgisayarın hiçbir parçası tek bir durum için optimize üretilmiyor. Ya da bilgisayar donanımlarında gpu harici sadece oyun oynamayı optimize etmek için parça üretilmiyor. Üretilmiş olsa bile öyle parçalar hiçbir pc oyunu, ssdyi tam anlamıyla kullanmıyor, çünkü oyunlar hem hdd'de hem sdd'de yüklenme ekranları hariç aynı şekilde çalışıyor. Ps5te ise ssdsinin hızı göz önüne alınarak oyunlar tasarlanıcak. Gerçekten elimize almadan bilemez ama fikir çok zekice. Ram ssdnin hızından dolayı daha az veri tutuyor hafızasında, bundan dolayı gpu da az çalışıyor. Bilgisayar oyunlarında bunu yapamazsın(yakın zamanda). "Bu oyun sadece 5gb/s ssdli pclerde çalışıyor". Belki 5 yıl sonra ama yakın zamanda olmaz.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.07.2020 16:49
adam iyi bi iş yapmış ve çok iyi bi donanıma çok iyi bi yazılımla şaheser ortaya çıkarmış alet elinde olan adam övgülerde bulunmuş ancak daha aleti görmeyen ne yapabildiini bilmeyenler ahkam keser oldular daha oyunlar bile yok 60 fps altı oynatıyomuş vs vs önce bi dereyi görelim millet sona yerelim
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.07.2020 15:20
oyunlara, oyunculuğa yeni bir soluk getirmiyor. gelen şey daha iyi grafikler daha fazla kare hızı daha çabuk geçen yükleme ekranları... yani ruh yok makyaj çok
Kalan Karakter : 300 Gönder
İlginizi Çekebilir