1/2

Fez

Fez

Fuat Alpay - spider-carnage
Fuat Alpay - spider-carnage 27.05.2013 - 09:23
The thirteen circles. The 64-bit name of God
Yapımcı: Trapdoor
Yayıncı: Polytron
Türü: Platform
Çoklu Oyuncu: Yok
Platform:  PC, XBox 360

Grafik: 90
Ses: 90
Oynanış: 90
GENEL PUAN:  90

Artılar: Video oyunlarına kazandırdığı "perspektif", aynı anda sevimli ve gizemli olmayı başaran atmosfer, piksel piksel grafikler, oyunun tarzına uygun müzikler ve ses efektleri, dengeli platform ve bulmaca öğeleri
Eksiler: Oldukça karışık harita sistemi

Bağımsız oyunları, kitleleri peşinden sürükleyen popüler oyunlardan ayıran olgu nedir diye soracak olsalar cevabım büyük ihtimalle "farklılık" olur. Bu farklılıklar ise kendilerini grafiklerde, müziklerde, oynanışta ve en önemlisi "konsept"te belli eder. Örneğin konsept deyince aklıma gelen ilk oyun Tiny&Big: Grandpa's Leftovers'dır. Çünkü kendisi, usta bir heykeltıraş misali taşları milim milim kestiğim ilk oyundur. Çizgi roman tarzı sunumu, retro müzikleri ve esprili diyaloglarıyla da bu farklılığını sürdürür.

Şimdi ele alacağım yapım ise oyun dünyasına "perspektif" kazandırması sebebiyle diğer oyunlardan ayrılıyor. Öncelikle Xbox Live üzerinden oyuncularla buluşan, ardından Steam üzerinden PC oyuncularını kucaklayan Fez'in oyuncuları ekran başına kilitleyen "boyut" kavramından önce isterseniz biraz hikayesine değinelim.



Little Gomez, Big Adventure
Hikayemizin kahramanı Gomez adında bateri çalan sevimli bir "şey". Şey dememin sebebi ise kendisinin hayaletten bozma, marşmelovdan hallice bir varlık olması. Gomez, sıradan köyündeki sıradan yaşantısının yine sıradan bir gününde  Geezer adlı bastonlu, korsan gözlüklü ve fesli bir dededen, onunla köyün en tepesinde buluşmasını söyleyen bir mesaj alır. Tepeye ulaşıp, Geezer ile konuşmaya başlayan Gomez'in üstünde aniden devasa, sihirli bir küp belirir ve onu mistik bir boyuta götürür. Burada anlaşılmayan bir dilde konuşan küp Gomez'e perspektif yeteneği kazandıran bir fes verir ve ardından paramparça olur. Boyutlar arasında dolaşma, küp parçalarını toplama ve kara deliklerin yayılmasını engelleyerek dünyaya düzeni geri getirme görevi artık uzun yıllar boyunca bu görevi yapan ve yaşlanan Geezer'dan Gomez'e geçmiştir.

Reality is Perception
Şimdi Fez'in temelini oluşturan perspektif olayını biraz açalım. Normalde iki boyutlu bir platform oyunu olarak başlayan Fez, Gomez'in fesi takmasıyla üçüncü boyuta geçiyor. Sağa veya sola yapacağımız 90 derecelik dönüşler ile yapıların ve objelerin her bir yüzeyini kullanabiliyoruz. Bu sayede ulaşması imkansız olan noktalara erişebiliyor, birbiriyle uzaktan yakından alakası olmayan iki platform arasında rahatlıkla geçiş yapabiliyoruz. Anlatınca biraz kafa karıştırıcı gibi gözükse de oyunun başında geçireceğiniz 5-10 dakikalık bir alışma sürecinin ardından sanki yıllardır bu işi yapıyormuşsunuz gibi rahatlıkla oyunda ilerlediğinizi göreceksiniz.

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×