• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Frame Rate Nedir? Yorumları - (81) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 19.06.2025 11:14
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 05:07
Amma sallamışsınız. 25 FPS'nin altına düşmeniz halinde ise takılmalar ve kesik görüntüler gözünüzü rahatsız etmeye başlayacaktır öyle mi? Sinema filmleri saniyede standart 24 frame'dir. Oyun oynarken daha yüksek fps'ye ihtiyacımız olduğu doğru olsa da 24 ile de gayet iyi bir deneyim yaşanabilir.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.10.2020 08:02
Sinemacılar 24 FPS'i rahatsız bulacağımızdan dolayı yenilenme oranını 3 katına çıkarırlar ve bir nevi 72 FPS ile izlemiş oluruz. Fikri olmadan konuşmayı çok seven milletiz. Neden böyleyiz moruk?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.06.2015 14:20
belki bende sorun var bilmiyorum ama ben yukardaki oyunlarda 30 ile 60 arası hiç bir fark görmedim ama şu çizgisel olarak gösterilen tabloda fark belli oluyor tabi ..bu arada konsolcu değilim 3500 tl lik pc den yazıyorum
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.06.2015 23:04
ama satsam 350 tl etmeyecek bir pc den yazıyorum bunu da eklemek isterim
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 14:03
Ulan oyunlar, teknoljiler grafiksel yapıdan gelişiyolar, bizim bilgisayar gelişemiyo(sağlamken neden değiştiriyim pc mi?).
Benim için 10 fps de yeter ben yine oynayabilirim.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.06.2015 23:02
bazen 10 fps de olmuyo hacı. bir pcm bir laptopum var, Kök Tengri seni inandırsın DOS takılıyom başka oyun açmıyor.
rapper256
rapper256 3.06.2015 19:44
10 FPS'te 1 dakikada 2 adım gidersin artık. :D
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 14:56
tam benim kafa helal olsun
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 27.05.2015 12:05
Eğer oyun kare-saniye olarak 25'in altına düşmüyorsa ben her türlü oynarım abi. Benim için ekstra akıcılık değil sadece gözümle algılayabildiğim temel akıcılık oranı yeterli. Zaten konsolda oyun oynuyoruz herkes aynı oranda oynadığı içinde işin online kısmında problem yaratmıyor. Oyunlarda gözü yoracak kadar kare-saniye düşmesi olmuyor. Benim gibi bu konulara takılmayan birisi için konsol biçilmiş kaftan.
Yanıtla
rapper256
rapper256 3.06.2015 19:46
PC benim için biçilmiş kaftan çünkü benim için önemli olan şey oyunları sunulan maksimum görsellikle birlikte senin de dediğin gibi gözümle algılayabildiğim temel akıcılık oranı yeterli fakat 25 FPS bu oranı sağlayamıyor ne yazık ki. 30 FPS bu oranı sağlayabiliyor bildiğime göre. ^^
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2015 11:42
Niye bilmiyorum ama 60 fps hoşuma gitmiyor. HD tv kanallarda bir şey izlerken fazla yapmacık geliyor mesela. Çok hızlı geliyor. Alışkanlık meselesi heralde çünkü yıllarca 30 fps de izledik, oynadık.
Yanıtla
rapper256
rapper256 3.06.2015 19:39
Aynen, katılıyorum. Oyunları bilmem fakat mesela reklamlarda hani kamera çekimleri oluyor ya, işte o kamera çekimlerini izleyince normal reklamdan daha hızlı görünüyor. Tam açıklayamıyorum pek hatırlamadığım için fakat reklamdaki video, görüntüler daha yavaş çünkü 30 FPS'te çekilmiş ve sorun yok fakat dediğin gibi kamera arkası görüntüler sanırım 69 FPS olduğu için yapmacık geliyor ve ben de sevmiyorum bu durumu. Filmlerin ve dizilerin 30 FPS'te çekilmesinin nedeni hataların en aza indirgenmesiymiş. Bir arkadaşım demişti. Ben de çok şaşırmıştım reklamlarda kamera arkası görüntüyü gördüğüm zaman ve aradaki farka anlam verememiştim.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.06.2015 11:38
aslında bazı oyunlara gore degişiyor mesela gta sa ben ortalama 30 ila 40 arası fps alıyorum ve 60 fps farketmiyor bazı oyunların yapımcıları 30 fps de animasyonlar ile sanki 60 fps mişcesine oynanış saglıyor burada dikkat edilmesi gereken animasyonlar da var
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2015 21:57
Öyle demeyin ama.Bizimkiler dünya çapında profesyonel oyuncu olduğu için sonuna kadar haklılar. Sizin yapmanız gereken onlara destek çıkmak. Ayıp bu yaptıklarınız.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
brand02
brand02 26.05.2015 17:31
ben 60 fps oynayabilsem oynayacam. grafikleri ne kadar düşürsemde 60 a ulaşamıyorum yav.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2015 18:15
cod bf'nin oynanmaması çok sistem mi istemesi ?
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:38
Tryede AAA multi oyunlarda pisicilerin %999u bu dertten muzdarip. Herkes 4-5bin bayılamıyor haliyle. O yüzden counter-dota-leli milyonlar oynarken cod bf 2000 küsürde kalıyor dünya çapında.
furcin
furcin 26.05.2015 22:35
Aynı sorun bendede var biraz araştırma yaptım işlemciden dolayıymış işlemci ne kadar iyiyse lowda aldığın fps sayısı artıyor yani düşük bir işlemcide ve iyi bir ekran kartında ultrada 30-40 fps alıyorsan lowdada hatta bazı oyunlarda çözünürlüğü bile kıssan 30-40 fps üstüne çıkmıyor sorunun çözümü işlemciyi yükseltmek biraz araştırma yaparsanız işin teknik yönünüde anlayabilirsiniz.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2015 16:19
30 li 60 arasında cidden fark oluyor her oyunda bence
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.05.2015 18:18
30 yetmez 60 lazım meselesi, olmayan bir ihtiyacla çitayı yükselterek algı operasyonu yapan kapitalist bir gündemden öte değil.. Normalde 25-35 fps arası değerler hiç bir oyuncu için sorun olabilecek bir durum değildir.. İlerde bunu PC Ekran kartlarınada daayatacaklardır..Tam gaz değil turbo sömürü!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 27.05.2015 19:26
Makaleniz çok güzel birde "Stuttering" denilen olaya açıklık getirseniz.

Örnek vermem gerekirse, The Witcher 3: WildHunt'da low detay ile MSI Afterburne ile baktığımda 100 fps aldığım sahnelerde ara ara küçük takılmalar meydana geliyor. Takılmaların olduğu sahnelerde özellikle FPS baktığımda herhangi bir düşüş olmuyor. MeselaAT üzerinde giderken yaşadığım "stutter", nehir kenarında çimenler arasında koşarken yaşadığım "stutter" gibi...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2015 00:42
stutter olayı AAA pisi oyunlarının %99.9unda oluyor. artık oyunların nerdeyse hepsi konsol için yapılıp pisiye gelişigüzel olduğu kadar port ediliyor. stutterı ancak uzun süredir, milisaniyelerin önemli olduğu FPS oyunları oynayanlar farkedebilir. ne yazık ki onlardansın :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 19:45
"60 fps Kral! 30 fps çöp."

tamamen saçmalık.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
FerdosParadise
FerdosParadise 27.05.2015 17:32
Makale için Teşekkürler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 15:46
30 fps yeterli geliyor.gelmekte zorunda param korsan konsollara kadar ve genellikle 30 fps.benim ocin kriter deil jatta bazilarinda 60 uerine 30 gerekli☺
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 10:58
" aynı internet hızına sahip iki oyuncu arasındaki maçta, 60 FPS hızına sahip bilgisayarı kullanan kişi 0,016 saniye daha erken reaksiyon gösterebiliyor "

Gülerken koltuktan düştüm :-) Hakkaten 0,016 saniye erken reaksiyon büyük fark, tabi Barry " The Flash " Allen için ;-)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 17:54
FPS'nin kozmetik dışında en önemli etkisi oynayış üzerinedir. Ben oyuncuyum diyen biri en az 50 fps'yi görmeyi bekler. Çünkü 30 fps'de gecikme olur ve bu saliselik gecikme özellikle online oyunlarda duruma müdahele ederken çok önemlidir. Sadece sinematik oyun oynayan konsolcular bunu anlamaz.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 09:46
O zaman PC de online oynarken avantajın olsun diye 3000 TL ye ekran kartı , 2000 TL ye monitör al üstüne 1000 TL de oyun faresi ve klavyesi al. PC de ancak kapışırsın. Konsollarda ise herkesin donanımı eşit olduğu oyuncular daha rahat bahanesi olmuyor.
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 08:11
Konsolda karşındaki de 30 fps oynadığı için parayı veren düdüğü çalar durumu olmuyor, herkes eşit. Konsolu FPS üzerinden eleştiren bi kişide konsolla yarışacak bi PC gerekir, mantığı olan da o paraya PC alacağına yarı fiyatına konsol alır, mühendis gibi ayarlarla uğraşmaz.
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:36
Konsolda eğer oyun 30 fps ise herkes 30 fpsde oynar. Pisideki gibi biri 60 diğeri 90-120 flan gibi durumlar olmaz. Bunu da unutmayalım
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 20:25
Bak olayı yine nasıl konsola çekti :/
Bunca yıllık pc oyuncusuyum pcde 30 fps oynadıgımda cidden başım agrıyor ve midem bulanıyor bir süre sonra.
Ama konsolda 30 fps beni rahatsız etmedi
Sen bunu gitte 60 fps oynarken karşındaki 30 fps oynayanla konuş.Cidden rahatsız ediyor ama konsolda herkezsabit
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 02:18
Frames per second

Gameplay
<30 FPS - very limited gameplay

30-40 FPS - average yet very playable

40-60 FPS - good gameplay

>60 FPS - best possible gameplay
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 02:17
En büyük donanım ve yazılım sitelerindeki araştırmalara göre 35 ve yukarısı rahat oynanabilir diye tabir edilmiş. Tabi bu SinglePlay oyunlar için geçerli. Multi oyunlrda ise 60 ve yukarı işaret edilmiş. Kendimde 3d Artist,yaklaşık 27 yıllık (yaş 33) gamer ve her türlü donanımı dnyimlemş olrak yzdım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.05.2015 01:18
Süper makale elinize sağlık.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
shehzadeMurat31
shehzadeMurat31 26.05.2015 23:19
aslında makalede yazılanlar doğru...evet,oyunlardan maksimum verim alabilmek için sunulan FPS'yi gösterebilecek bir monitör lazım...120Hz ve yukarısını destekleyen monitörlerden kaç kişide vardır onu bilemem ama şu anki piyasada 60Hz monitörler satılıyor...tabi internetten alırsanız orası ayrı bir konu...bence diğer bir konu da,insanın oyun oynarken kendi vereceği tepkilerdir...ne kadar yüksek FPS'de oynarsan oyna,sonuç dönüp dolaşıp insanın kendi beyninin verdiği tepkide bitiyor...Battlefield 4,Call Of Duty Adwanced Warfare ya da Far Cry 4 gibi oyunlarda tek oyuncu olarak oynanmak istense de,oyunu yönlendiren insandır...yani,FPS ile insanın tepki süresi doğru orantılı...FPS ne kadar yüksekse senin oyuna vereceğin tepki de yüksek olur...düşük FPS'de anında tepki vereyim diye düşünürsen o iş olmaz...sen tepki verene kadar rakibin ya da düşmanın seni öteki dünyaya çoktan biletini kesmiş olur...tabi oyun oynayan insanın da becerikli olması lazım...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 13:59
Sistemin gayet iyi ama öyle fpsye takılan biri değilim , benim için 30 fps'nin altına düşmesin yeter. Genelde 1080p 60 fps oynayacağım oyunları 4k 30 fps oynuyorum . grafik kalitesinde uçurum gibi fark var.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 23:08
Sonra alarm çalıyor, genelde bardak altı kadar kaçırmayla uyanıyorsun...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 12:23
Anlamı:
Bütçeniz genişse pc
Daha kısıtlı bütçe varsa konsol
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 23:05
@14:15 codda neden piside 2000 ps4de 400bin oyuncu var bunu açıkla, sonra alttabla f2pnw geri dön evladım
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 14:05
Ustteki yanlis, Exclusiveler icin konsol, geri kalan hersey icin PC daha iyidir.
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 13:50
Anlamı: 60 fps f2p oynıcaksanız pisi, AAA ve exclusiveler için konsol
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 16:37
Yukarıdaki ufak hareketli grafik örneklerini görünce canım yandı.
Buda demek oluyorki...
Kötü oyuncu yoktur az fps vardır.
Benim gibi az fps gazisi kaç kisi var? Umarım yanlız değilimdir.
Az fps ödürmez süründürür...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:41
Canavar pisi ile rezalet oynayanlar dolu her oyunda. Yetenek de önemli
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 17:30
Bizim millete ne zamandır 4k 60 fps aşığı olduysa geneli görmemişin bir malı olmuş misali işte.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:39
Yok ki zaten 4k 60fps oynayan tryede. Hayal eden çok sadece
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 13:57
Birileri gelip konsol 700p 20 fps demeden ps4de 1080p 60 fps oyunlardan birkaçı: Cod:aw, dying light, diablo3:ros, mgsV:gz, metro redux. Bu oyunlari 1080/60 oynamak icin gereken pisinin 4000 tl oldugunu ve tryedeki pisicilerin %1inde oldugunu unutmayalim.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:34
Boogecan 350 tlye topladığın iş bilgisayarında d3ü 1080p 60 fps oynayamazsın. Okuduğunu anlamaktan aciz olduğuna göre bilgisayarla nasıl bir iş yapıyorsun acaba? Hmmm... Veresiye defteri?
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 19:25
Diablo 3 optimizasyonu iyimi? 4 kişilik Torment 6 yada Gr oynamadınız sanırım
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 15:59
BooGeMan Diablo 3 2012 yılında çıkmış ağırlıklı multi olan bir oyundur yani online oyuncular kasma yaşamasın diye çok iyi optimizasyon yapılan bir oyundur.Sen şunu söyle 350 tl lik sisteminle dying light,Cod:aw yi oynayabiliyormusun bence çalıştırmayı deneme sistem yanabilir.
BooGeMaN
BooGeMaN 26.05.2015 14:18
yazdıgın yazıda diablo3 olması bile bilgi düzeyini gösteriyor benim 350 tl ye topladıgım iş bilgisayarımda bile rahat çalışan bir oyun.Bari biraz düzgün bak ne var ne yok diye ne bilem git dragon age falan de.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:18
Single oyun oynayanlar için o kadar sıkıntı olmayacaktır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 16:21
Oyunlarda FPS 30 ya da 60 olması fazla birşey farketmiyor. Oyun 60 FPS de de 30 FPS de de gayet güzel ve akıcı oynanıyor. Şu anki donanımda bazı oyunlar 60 FPS nin altında güzel performans vermezken bazıları 30 FPS ile gayet akıcı olabiliyor.

60 FPS yine orgazm olacağınıza oynaanbilirliğe bakın.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 22:13
Fark etmiyor diyorsan gözüne gözlük al ergen muhabbeti bu 30 ile 60 arasında dağlar var ezik konsollar 30 oynatıyor diye savunma 60 ile 144 arasında da dağlar var.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 21:06
grafikleri gelişmiş yeni nesil oyunlarda 60 fpsnin akıcılığı gayet tatminkarken csgo gibi oyunlarda fps 100ün altına düştüğünde akıcılık bozuluyor bunun sebebi nedir?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 20:09
Pcmde sabit 30 fps oynarken bariz rahatsız oluyorum.
Ama konsolda stabil 30 fps hiç rahatsız etmiyor :)
Bu nedendir bilemem ama fps eger sabit olursa 30fpsde hiç bir sıkıntı yok teknoloji sürekli gelişiyor yetişmemiz çok zor.
Bu kadar aç insan varken baba paralarıyla bu kadar yüksek sistemler :/
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 19:41
Bir console peasant atasözü der ki: Önemli olan oynanış, grafik ve fps değil.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 17:02
Animasyonlarda yanıltmaca var. Verilen fps değerlerinin yanlış olduğunu düşünüyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 16:41
güzel bir açıklama olmuş..fakat bu 30 fps üstü göz alışkanlığıyla alakalı tamamen..30 fps stabil çalışan oyunlar gayet yeterli..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 15:08
FPS o kadar da önemli değil. Önemli olan oyunun oynanabilirliği ve grafiksel performansı. FPS bunlardan sonra gelir.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 16:14
hahahahahahaahahha
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 15:43
adam fps önemli değil grafiksel performans demiş ... ben bu ülkeden gidicem ****
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 15:02
60 fps grafik kartının %60 ı
50 fps grafik kartının %50 si

anlamış mıyım?
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 16:14
Umarım bu yorumu ergenler gibi ilgi çekmek için yapmışsındır.
Bunu yazacak biri bu sitenin aderesini bile bilmez, çünkü varlığından haberi yoktur.
Hadi şimdi üzme bizide Google amcana sor Fps neymiş.
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 16:04
Sen çok yanlış gelmişsin.Mönitörün sağ üst köşesinde kırmızı bir çarpı işareti göreceksin ona tıkla. Sen rahat biz rahat
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 15:36
hayır.
Kalan Karakter: 300 Gönder
bortozol
bortozol 26.05.2015 16:00
ya adam hala yazmiş 24 fps den yukarisini ayırt edemez diye . vay evvel , vay cahil ya. ya adam göstermiş burada farkı , hala göremiyosan gözün bozuk senin .

savaş pilotlari 200 fps nin bir karesinde gösterilen cisimden uçak tanımı yapabiliyorken bu cahil cüheyla takımı hala grafik önemli der durur . e peki , ya aklı evvel , sen 30 fps oyunda duracakmisin bütün oyun oldugun yerde ? çünkü kareler harekete geçtigi zaman , sen 30 fps nin getirdigi bulanikliktan ayırt edebilecekmisin o oyun 1080p mi , 720p mi ... avel!

bu tarz kendini gidip çöpe atmasi yada gübreleştirilmesi gereken zihniyetlerden dolayi yeni nesil konsollar oyun çıkarirken , iki sene önce bangir bangir bagirdiklari 60FPS! sözünü tutmuyorlar . nasilsa mallar alır diye.

ama bi gün sizde öğrenecek ve deneyimleyeceksiniz . yeni oyun oynamaya başlamış , fps yi ilk defa duyup google a fps nedir yazmiş ve oyun tecrubesi olmayan kişiler lütfen kopyala yapıştır yapmasinlar , kendilerini rezil ediyorlar.

hadi şimdi gidip kumda oynayin biraz sayin kumlar kac fps .
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ZoDi
ZoDi 26.05.2015 15:51
FPS'in ne kadar önemli olduğunu anlamak için görsel olarak iyi bir oyun oynamanız gerek. MEsela Witcher 3 oynarken 60 FPS2in farkını çok net anlayabiliyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 15:25
Hardcore biçimde Counter Strike oynayan herhangibiri 100fps ile 30fps arasındaki farkı bilir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 14:36
İnsanın bilinçli olarak algı kapasitesi 24fps. 25. bir kareyi bilinçli olarak algılayamazsınız. Bu yüzden filmlerin büyük çoğunluğu 24fpsde encode ediliyor. Önemli olan oyunların ideal kare hızına olabildiğince optimize edilmesi. Eğer bir oyun 30fpsde kasma hissi veriyorsa o oyun sıkıntılıdır.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 14:58
Maliyet ve zorluktan dolayı 23.976 FPS olarak çekiliyor. Ayrıca videolar da bunun üstü 30, 60 filan yapay bir his uyandırıyor.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 14:36
Assassin's Creed, Witcher, Dark Souls gibi (kameranın arkadan takip ettiği) oyunlarda 30 FPS gayet yeterli ama oyun First Person Shooter, yarış oyunu filan olunca 40 FPS aşağısı göz yoruyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
babayaro
babayaro 26.05.2015 13:46
para para para !

aslında mesele 30 - 60 fps olayı değil. özellikle pc lerde fps nin sabit olamaması. bir anda 60 lardan 25 e düşüyor çıldırıyorsun
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
carlosburak45
carlosburak45 26.05.2015 13:43
Harika bir yazı olmuş. Örnekler de çok iyi. Emeğinize sağlık
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 13:36
Çok güzel,basit,herkesin anlayabileceği ve güzel örnekler verilerek yazılmış akademik bir yazı olmuş :D teşekkürler
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 13:23
güzel yazı olmuş be
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 12:59
GÜZEL YAZI
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 12:29
gerçektende 30 fps ile 60 fps arasında baya fark oluyo kimse demesin insan gözü 25 fps üstünü göremiyo diye yalan çünkü sırf bu akıcılık için normalde veryhigh olan oyunları 60 fps almak için high yapıyorum gerçektende çok fark ediyo
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.05.2015 12:27
Önemli değil diyen kendini kandırıyordur.
Evde 120Hz, ofiste 60Hz monitör kullanıyorum. Eve gelip pc başına geçince gözlerim bayram ediyor. Çok fark var.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
TrCn01
TrCn01 26.05.2015 12:24
güzel bir yazı olmuş elinize emeğinize sağlık
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
taylanz
taylanz 26.05.2015 12:24
Lafı pek dolandırmışınız, ama güzel yazı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Epic Games 999 TL De...
  • GTA 6 İçin İlk Senar...
  • 2018 Metroidvania Oy...
  • PS Plus Extra ve Pre...
  • Red Dead Redemption’...
  • Sony’den PC Oyuncula...
  • Witcher 3’ün Hikayes...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.