1/2

Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk

Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk

Ersin Kılıç
Ersin Kılıç 1.06.2020 - 19:14
The Last of Us Part II yardımcı yönetmenliğini yapan Anthony Newman ile bir röportaj yaptık ve oyunun dünyasını, şiddet öğelerini ve hikayesini konuştuk.

Oyuncuların gözü 19 Haziran'da Playstation 4 için özel olarak çıkacak The Last of Us Part II oyununa çevrilmiş durumda. Ambargonun kalkması ile birlikte The Last of Us Part II inceleme ve video içerikleri ile karşınızda olacağız. Ondan öncesinde ise özel bir röportaj ile karşınızdayız. Geçtiğimiz günlerde oyunun yardımcı yönetmenliğini yapan Anthony Newman ile bir röportaj yaptık. kendisi sorduğumuz tüm sorulara büyük bir içtenlikle cevap verdi. 

Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk

Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk

Merlin'in Kazanı:  Öncelikle ilk oyundan bahsetmek istiyorum. ilk oyun gerçekten de çok farklı bir noktada bitmişti. Devam oyunu planları hep var mıydı, yoksa hayran beklentisi ile mi harekete geçildi?

Anthony Newman: Sanırım Neil (Druckmann) İlk oyunu bitirdiğimizde zaten 2. oyunun fikrine sahipti. Oyunun gerçek fanları ilk oyun tamamlandıktan sonra yaptığımız 'On Night Live' isimli özel etkinliğimizden haberdardır. Burada ilk oyundaki olaylardan sonrasına biraz değinmiştik. Sanırım Neil her zaman Joel ve Elie'nin ilişkisinin nereye varacağını biliyordu. Yani onun devam oyununu yapmak için o zamandan beri bir tutkuya sahip olduğunu söyleyebilirim.

Merlin'in Kazanı: İlk oyunda bağlılık ve sevgi temalarını görmüştük. 2. oyunda ise nefret ve vicdan temaları ön plana çıkıyor. Bu değişimin sebebi nedir, siz hikaye hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Anthony Newman: The Last of Us hikayesinin merkezinde aslında insani duygular yatıyor. Sanırım hem ilk oyun hem de ikinci oyun insan olmanın temelindeki bazı duygulara değiniyor. Bizi insan yapan farklı duygulara değinildiğini söyleyebilirim. İkinci oyunda büyük bedeller ödenen bir adelet peşinde olma durumu var. Ve bu adalet için insanlığınızdan ne kadar feragat edebilirsiniz sorusunu soruyoruz. Naughty Dog çalışanları, karakter tasarımcıları ve oyuncular (animasyonculardan bahsediyor) tarafından ele alınan, Ellie'nin duygularla bezeli hikayesini görmeniz için sabırsızlandığımı söyleyebilirim. Bu konuda çok farklı duygular ile karşılaşacaksınız.

Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk

Merlin'in Kazanı: Hikaye çok genişlemiş durumda. Çok farklı gruplar var. Bu gruplar hakkında bilgi verebilir misiniz?

Anthony Newman: Ellie'nin Jackson şehrinden Seatle'a olan bu adalet yolculuğunda iki farklı grup öne çıkıyor. Bunlardan birisi yüksek eğitimli, askeri bir düzene sahip olan WLF grubu. Diğeri ise dini fanatiklerden oluşan Scars grubu. Bu grup çatışmalarda işlerini gizlilikle hallediyor, ok ve yay kullanıyorlar. WLF ise dediğim gibi daha çok askeri düzen ile savaşıyor. Düşmanların izini sürebilen eğitimli köpekleri var. 

Bu iki grup kendi aralarında bir savaş veriyor. Bir şekilde Ellie ile yolları kesişiyor. Ayrıca bu konuda oyun dinamiklerine yansıyan bazı sürprizler de var. Farklı düşmanlar ile farklı şekilde mücadele etmeniz gerekiyor. Örneğin Scars grubunda yakın dövüşlerde kullandıkları büyük baltalara sahip olan düşmanlar var. Bunlara karşı mücadele ederken doğru anda doğru tuşa basmak ve kontra atağa geçmek oldukça önemli. Bu şekilde silah ya da ok, yay ikilisini kullanan her düşmana da farklı yaklaşmanız gerekiyor. yani bu iki grup oyunun teması dışında oynanışa da büyük bir şekilde etki ediyorlar.

Last of Us Part II yardımcı yönetmeni Anthony Newman ile konuştuk

Merlin'in Kazanı: Oyunda hayatta kalmaya dayalı tansiyonu yüksek bir oynanış var. Dövüş sistemindeki ana odağınız neydi? 

Anthony Newman: Dövüş sistemi ile birlikte aslında tüm oynanış dinamiklerine büyük ağırlık verdik. Bu noktada yakın dövüş ve sakınma (dodge) dinamiklerinin oynanışı yeni bir boyuta soktuğunu, dinamikleri daha da ilginçleştirdiğini söyleyebilirim. yakın dövüş silahına sahip düşmanlara bu şekilde yaklaşmak daha ilginç oluyor. 

Aynı şekilde etrafta büyüyen otları kullanmak ya da araç gibi yükseltileri kullanmak da çok önemli. Düşmanlarınız artık daha zeki ve araçların altlarını kontrol edebiliyor, sizi bulurlarsa dışarı sürükleyebiliyorlar. Dövüş sisteminde ayrıca daha fazla alternatife sahibiz. Ellie artık küçük alanlardan geçerek dövüş alanında kendisine kısa yollar oluşturabiliyor. Eklediğimiz tüm bu dinamikler ile birlikte yeni bir hikaye, duygusal bir yolculuğun ve daha önce yapmadığımız kompleks bir oyunun oyuncuları beklediğini söyleyebilirim. Dövüş sisteminde çok farklı bir şekilde ilerleyebildiğiniz gibi karakter güncellemeleri için etrafı da farklı şekillerde araştırabiliyor ve craftlayabileceğiniz patlayan oklar gibi farklı silahlara kavuşabiliyorsunuz. 

Gizli bir şekilde ilerleme ya da beklemeyeceğiniz derecede farklı aksiyon sahneleri ile her oyuncunun kendi dövüş stilini oluşturabileceği bir sistem kullanıldığını söyleyebilirim.