Çağdaşlık mağdaşlık yazanlara gülüyorum. Ne kadar çağdaş olursanız olun asimile olursunuz. Avrupa sizi kabul etmez. Biz tarihimizle övünmeyi bilmeliyiz. Avrupa kopyası olmamalıyız. Neden çağdaşlık adı altında özenti bir millet oluyoruz ki ?
kardeşlerini feda edene kadar kendilerini feda etselerdi. başkasının katli ne zamandır feda etmek oldu. o kardeşlere soruldu mu kendilerini feda etmek istedikleri. sizin zihninizdeki yola göre her harcanan hayat önemsizleşir o zaman. amaç dünyaya hükmet mi? bizim amacımız insanlık dostum...
MK Okuru28.01.2016 23:20
12:05
Ne faşistliğinden bahsediyorsun ? Dünyaya hükmetmek için bazı şeylerden feragat etmek gerekir. Kardeş katli olmasaydı o devlet devam etmezdi. Padişahlar kardeşlerini feda ettiler o devlet için. Size basit gelebilir. Ben toplumun modernlik ve çağdaşlık adı altında yozlaştırıldığını düşünüyorm.
MK Okuru28.01.2016 12:05
hangi övünülecek tarihten bahsediyorsun. deli padişahlar mı? kardeş katilliği mi? zorla sahip olmalar mı?faşistler mi? kölecilik mi? her yerde savaş çığırtkanlığı yapmak mı? zevk sefa için halkı ezip yaşamak mı? sen bunlarla övünüyorsan daha ne diyeyim. kimsede avrupaya özenmiyor gerçekler bunlar.
Şu anca bukadar yapar şunuda yapsaymış bare şöyle olmamış felan diyen arkadaşlara sesleniyorum unutmayın sizde anca o oturdugunuz yerden bu yazdıgınız yazılarla oynadığınız oyunlarla kalırsınız... milletin boş konuşmakta üstüne yok
ya ben anlamadım şurda çıkan bir oyun var birileri oyun yapmış millet aşşağıda uzun uzun oyundışı tarihimzile felan fıstık hakkında tartışıyor abi burası oyun platformu gidin nerde tartışıyosanız tartışın ....
Nasıl gelişti acaba? Android olsa gerek... Uygulama yazıyorlar, websitesi yazmayı ihtiyaç uymuyorlar... Facebook sayfası ile idare ediyorlar... Ayrıca, fragram videosunda madem Türkçe Osmanlı oyunu var. Müzik olarak Türkçe olmalıydı, ne öyle opera tarzı yabancı batı müziği, bence olmamış, hatalı olmuş gibi... Göreceğiz, bir de oyun içi alışveriş ücretleri fayiş olursa, ben bu oyuna girmem dermişim...
Gidemedik abi. Osmanlıdan ileri gidemedik. 1. Dünya savaşından öteye gidemedik. Şimdi üzerime gelmeyin hemen. Tabi ki bunlar bizim tarihimizin en önemli parçaları. Tabi ki bunu inkar eden yok. Ama biraz ufkumuzu neden genişletmiyoruz. Neden daha call of duty 1 seviyesinde bir oyunumuz yok. Neden bir araba yarışımız yok. Bakın tamam olmayabilir buna da saygı duyarım. Yetersizlikler finansman desteğinin olmaması, sponsor bulunamaması tamam bakın buna da eyvallah. Ama neden fikirlerimiz düşüncelerimiz osmanlıdan öteye gidemiyor. Neden ufkumuz bu kadar dar. Neden düşüncelerimiz bu kadar dar bir alana endeklenmiş. Yahu şu kodlama olayından anlasam oyun motorlarından anlasam yemin ederim ne yapar eder o finansmanı da sağlarım sponsoruda bulurum şöyle en azından bir giriş seviyesinde bir araba yarışı projesi yapardım. Tekrar ediyorum. Osmanlıda falan bir problem yok ama tüm oyunlarımızın buna endeksli bir düşünceyle yapım aşamasına girilmesi ne bileyim bana bu biraz bizim dar düşünceli olduğumuzu gösterir. Bana diyeceksiniz elin amerika'lısı elin rus'u kendi ülkesinin değerlerinin propagandasını yapıyor biz neden yapmayalım ultAslan. Tamam eyvallah bizde yapalım diyorum. Ama yani bu tarihi olaylara bu kadar bağlı kalmak neden bunu anlamıyorum. Modern savaş düşüncesiyle de yapılabilir bu propaganda. Araba yarışıyla da yapılabilir. Motosiklet yarışıyla da yapılabilir. Bir açık dünya oyunuyla da yapılabilir yapılır da yapılır. Silinmiş gitmiş tarihin tozlu raflarında kendine yer bulmuş ve rezil rüsva şekilde son bulmuş ve zamanın belli kısımlarında rezil rüsva şekilde yönetilmiş, ilim bilim alanında diğer devletler çığır açarken bunları şeytan icadı diye ülkeye sokmamış, ve belki de şu an diğer ülkelerin 30 sene gerisinden gelmemize sebep olmuş bir devletin bu kadar her oyunda propagandasının yapılmasıda bana ters. Ha yine saygı duyarız hiç mi faydalı şeyleri yok. Elbette var. Ama türk oyun endüstrisinin tek başına sadece bu konuda kafa patlatarak oyun çıkarma heveside ne bileyim bizim biraz dar görüşlü olduğumuzun en büyük kanıtı. Bakın oyun güzel olmayabilir yapamayabilirsiniz ama en azından güzel fikirlerle yaratıcı düşüncelerle çıkılmıştır yola. Ben bu insanlara saygı duyarım. Ama gidelim 1. Dünya savaşı yapalım gidelim osmanlı yapalım gibi klişe düşüncelerle de bir arpa boyu kadar yol gidilemediği de artık görülmeli. Bize artık yeni özgün fikiler lazım. Elin amerika'lısı 10 sene önce bitirdi bu klişeleri. Modern savaşları konu almaya başladı. Nükleer savaşları konu alıyorlar. Bunu fps türünde über grafiklerle yapıyorlar. Tamam biz über grafiklerde oyunu belki 20 sene de göremeyiz. Buna da kabul. Ama hiç mi yaratıcı fikirler üretemeyiz. Hiç mi yani. Önce bu kafa değişmeli. Gerisi gelir zaten.
elin amerikalısının tarihi nerden başlıyor da kalkıp ortaçağ oyunu yapacak.saolsunlar yeteri kadar ikinci dünya savaşı oyunu gördük.modern zamanları da bir güzel yapıyorlar.sanki avrupalının tarihinde geri kalmışlık,dar kafalılık yokta bir bizimkinde var.onlar hiç takılmıyorlar.sen niye takıldın.
ZoDi27.01.2016 15:25
Dediklerini anlıyorum ve katılıyorum ama bak şimdi kimse anlamayacak ve birazdan türk düşmanı, rus ajanı, yahudi dölü, ermeni falan olucan ...
Ama dar arkadaş... vizyonumuz dar... bunun sebebi ile ilgili birçok tezim var ama burada yazmak uzun olur... ama sana katılıyorum..
ultrAslan25.01.2016 12:40
Hepinizin güzel yorumları için teşekkür ederim. En azından hemen yargılamak herine yazdıklarımı anlamayı tercih etmişsiniz yazdığım şeylere önyargılı yaklaşmamışsınız. Tekrar tekrar teşekkür ederim.
SemizOtu25.01.2016 01:00
@14:31
+1
@01:46
+1
cyrus24.01.2016 09:43
+1. Abi, neden gidemiyoruz: 1) Altyapi cok az. Oyun oynamak, yapmaktan cok daha kolay geliyor. Oysa bir seyler yaratmak cok zevkli. Bunun icin gerekli egeitim ve teknik destek ise Turkiyenin egitim politikalarinda yok maalesef. 2) Son donemde sadece oyun sektoru degil tum sanat sektoru can cekisiyor. Yaratici fikirler gelmiyor. Herkes korku icinde yanlis bir sey yapmayayim diye. Bu ortamda kendine ozgu ne yapabilirsin?. Anca bunlari yaparsin iste. Cok aci.
MK Okuru24.01.2016 01:46
Dostum kesinlikle haklısın fakat işin içinde olunca şirketlerin aslında çok bağımsız olmadığını göreceksin. Parasal olarak kendini garantiye alamayan küçük oluşumlar sponsorların veya devlet destekli iş yapıyorlarsa bu adamların( devlet diyorum bak =) ) emirlerini mecburen yerine getiriyorlar. Anla!
MK Okuru23.01.2016 22:52
+1
MK Okuru23.01.2016 21:40
crysis serisi tam da istediğin gibi bir oyun zaten.
MK Okuru23.01.2016 21:34
kim bilir ne güzel şeylere değinmiştir
MK Okuru23.01.2016 18:20
Söylediklerine aynen katılıyorum kardeşim bide konsol fanboyu olmasan gül gibi geçiniriz senle :)
Arap matematik dehaları vardır, belki bilirsiniz. Bu adamlar pagan Yunan-Mısır kaynaklarından faydalanmışlar, O zamanlar Hristiyanlar pagan bilgileri kafirlik kaynağıdır diye bulduğunu yakan bir güruhdu.
Beyler osmanlıya laf çakıyorsunuz da türk tarihinde o kadar başarılı ve uzun bir imparatorluğumuz yok ki.Elalem nükleer vs. yapıyor da ONLARIN KÜLTÜRÜ BİLİM ÜZERİNE siz burayı anlamıyorsunuz BİZİM KÜLTÜRÜMÜZ DİN ÜZERİNE ayrıca islam gelişime açıktır ama fazlasına karşıdır bu yüzden de gelişemeyeceğz
"BİZİM KÜLTÜRÜMÜZ DİN ÜZERİNE" "ONLARIN KÜLTÜRÜ BİLİM ÜZERİNE" sanırım senle şu sözlerinden sonra tartışmaya gerek yok ha birde Türk tarihini iyi öğrenmemişsin.
MK Okuru27.01.2016 10:44
Yanlış yazmıssın.İslam her türlü gelişime açık ama insanlar kapalı.
Mk okuru gayet güzel vermiş cevabını. Ayrıca yazdığım şeyi tekrar okumanı ve anlamaya çalışmanı öneriyorum.
MK Okuru25.01.2016 11:17
oyunun adının Osmanlı olması adamın zoruna gitmemiş ama senin zoruna giden ne adam gerçekleri yazmış kim ne yapsana elini osmanlıya atıyor para gelecek ya biliyorlar senin gibi kazmalar Osmanlı ismini duyunca hemen atlıyor. çamurda Osmanlı yazsa yiyeceksiniz oh ne güzel diyeceksiniz.
İsmide kendisi gibi amele..Aşın artık bunları Osmanlı dönemi de ,sonrasındaki dünya savaşları da bitti.Barış,çağdaşlık ve eğitim zamanı.Yaptığımız oyunlarda leş.Tıpkı düşüncelerimiz gibi.Çakmanın çakması.
oyunun ismi osmanlı savaşları ama maşallah şehirlerde osmanlı mimarisi diye bişey yok.. yav yel değirmenlerinin ne işi var oyunda.. insan kapıkulu yeniçeri ocağı bişeyler koyar oyuna.. bu da hükümran senfonisi gibi fos çıkacak.
Ya insanların derdi ne anlayamıyorum. Yabancılar aynısını yapsa bak bizim yapamadığımızı elalem yapıyor derler, biz yapınca biraz yaratıcı olun, anca bunu yaparız zaten deyip dibe batırmaya çalışırlar. Adamlar ne güzel yapmış işte. Sen oturup keyfine bakacaksın... Türkiye'de yeni yeni oluşup büyüyen bir sektörden direk AAA oyunlarla yarışacak bir oyun çıkmasını beklemek zaten saçma. Yapılamayacak bir şey mi? Değil, yapılır. Ama bunu için büyük bir sermaye, zaman, iş gücü gerekiyor. Hemen hadi yapalım dendiğinde yapılacak bir şey değil bunlar. Lütfen bunları göz önünde bulundurarak yorum yapın. Madem daha iyisini istiyorsun, bunu ya sen yapacaksın ya da yapanlara destek olacaksın. Zaten ülkemizde şuanda bu kadar kısıtlı olan bir sektöre böyle yüklenilirse sonu hiç hayırlı bir yere gitmez. Yapıcı eleştirilerde bulunun ki yapımcıların elinde sebepleri olsun. Ancak böyle gelişir bu sektör.
Abicim ne copy pastesi nasıl yazcak o kodun aynısını Age of Empires kapalı kaynak ve kodların sıfırdan yazılması gerekiyor.Ayrıca AoE kendi türünün tek örnekler neden yanı alternatifi/rakibi yok bunun bizden çıkması hoş değilmi?
Ayrıca ona bakarsak oyun oyamayalım çünkü hepsi birbirine benziyor.
MK Okuru22.01.2016 20:02
her şeyi savunun böyle. eleştiri olmadan gelişme olmaz arkadaş.
SemizOtu22.01.2016 20:01
@14:03
Demek istediğim şey şu: yeni doğmuş bir bebekten koşmasını bekleyemezsin. Yavaş yavaş olacak şeyler bunlar. Öyle ya da böyle bir yerden başlamışlar.
Bir arkadaş mod demiş. O kadar ilgim olmadığı için o konuda bir şey diyemeyeceğim. Şayet mod ise zaten asıl oyuna benzeyecektir. Mod değilse adamlar sıfırdan başlayıp buraya kadar getirmişler demektir. Bunu takdir etmek gerekir.
@15:02
Demek istediğimi yanlış anlamışsın. Orada "yapıcı eleştiri" dedim. Olumlu ya da olumsuz olsun yorumun yapıcı olabilir. Yani oyuna copy-paste deyip geçeceğine, "Bu oyuna bu bakımdan çok benzemiş değiştirin" gibi yorumlarda bulunabilirsin ki faydalı olsun. Bu, görebileceğin gibi, her Türk yapımı oyunu el üstünde tutacağımız anlamına gelmiyor.
MK Okuru22.01.2016 17:23
yahu daha oyunu oynamadınız.bi durun çıksın belki farklı tarafları olacak.ayrıca rtsler içinde ne kadar birbirinden faklı oyun varda burda ahkam kesiyorsunuz anlamadım.
MK Okuru22.01.2016 15:02
Yooo bak böyle copy-paste oyunları eleştiririz elbette.
Ama mount and blade gibi orijinal Türk oyunlarına lafımız yok.
Senin zihniyetine göre Türk yapımı olan her şeyi el üstünde tutmamız lazım o zaman.
MK Okuru22.01.2016 14:55
şu yay yapacaksın ya da yapanlara destek olacaksın mantığı da ne çürük kardeşim farkında değil misiniz? adam yapamamış, taklit yapmış, vs. olsa da destek olmak nasıl bir akıl ürünüdür. sen araba al ama gitmesin sonra de ki destek olsun türk yapmış ses çıkarmayın. aynı mantık ve bu mantık çürük.
MK Okuru22.01.2016 14:32
gelmesin abi sonu hayırlı bir yere böyle olacaksa. zaten adamlar yapıyor bizimkiler çakmalarını yapacaklarına hiç yapmasın boş verin herkes çöp işleri, taklitleri vs. yücelte yücelte 1 adım ilerleyemiyoruz. memlekette kısa yoldan para kazanma düşüncesinden başka bir şey yok artık.
MK Okuru22.01.2016 14:03
Kardeşim güzel hoş Türkler oyun yapsın ona bir şey demiyoruz fakat Age of Empires 3 oyunun çakması resmen.Tek farkı osmanlı var.
Oyunun AoE ile hiç bi alakası yok millet. Clash of Clans tarzı asker yönetimi olmayan tek artısı 3D olması olan bi oyun. Facebook üzerinden oynanıyor. Chrome dan girilmiyor. Unity ile yapılık. Alpha testine katıldım. 1 Şubatta kapalı beta başlıyor.
https://www.facebook.com/OsmanliSavaslari1299
Bence bizim oyun dünyasında ilerlememiz için her çıkan türk oyunu üzerine uzun uzun yazıp analiz yapmayı ya da abartmayı bırakmamız gerek. Çıkmış bi oyun, o kadar. Artık son derece kolay oyun yapımı. Kaliteli oyun yapılmayacak bu ülkedeki oyun yapımına karşı olan tuhaf bakış açısı değişmedikçe. Bu arada merlin, işin çok kolay. Bir de adblock engelini kaldırın ekmeğimiz falan demişsiniz. Şu yaptığınız habere bir bakın. En çok okunan haberlerinize bir bakın. Kaç editörünüz bilmem neyiniz var bilmiyorum ama şu site 1 kişinin sadece akşam uğraştığı hobi olarak yaptığı bir siteye benziyor. Bilmem kaç yıl önce bu tarz bi eleştirim yüzünden facebook sayfanızdan ban yedim. Aslında şu sitenin kalitesine rağmen olan takipçi sayısı da olayı özetliyor.
Aoe'nun çakması diyenler ise hayatında hiç starcraft,warcraft,RON,RE2,dune2,empire earth,Coh,middle earth,warhammer oynamadıkları için, oynadılar isede beceremeyip bıraktıkları için diyorlar. halbuki oynasalardı hepsinin birbirine benzer yanının olduğunu çünkü hepsini starteji olduğunu anlarlardı..
Starcraft ile aeo3 ne alaka ya :D Ikisinde de askerlerin olmasi oyunlarin birbirine benzedigini mi gosteriyor ? Tarafsiz bir sekilde yukaridaki oyuna bakin lutfen bariz age of empires 'a benziyor.Benzemeyi gectim bina yapilari asker tipleri falan cakma derecesinde benzer.Tabi bir de Osmanli klasigi.
MK Okuru23.01.2016 16:06
evet aoe de starcrafttaki birimler toplar kuleler vs vardı değil mi çok bilmiş kazma kardeşim.. şimdi çekilde git oyununu oyna...
Değirmenleri görünce benim de aklıma aeo 3 geldi ama oyunu görmeden yorum yapmamak gerekir eğer sadece esinlenme seviyesinde kaldıysa iyi bir oyun olabilir
oyun AOE çakması diyen arkadaşları anlamadım. birebir kopyalamışlarsa haklısınız (ki oyun henüz çıkmadı nerden biliyosunuz derler adama) ayrıca strateji oyunlarının hepsi age of a benziyo. red alert empire earth battle of middle earth falan hep age of tan esinlenilerek yapılmış oyunlar normal yani
Strateji tabanlı oyunları hepsi birbirine benzer o yüzden çakma felan demek saçma ki daha oyunu sadece videodan gördük çıkınca bakalım ne gibi bir oynayış bizi bekleyecek tam anlamıyla stratejimi yoksa gelişi güzel saldırımı...
Beyler zaten piyasada böyle oyun eksiği vardı aoe3 2007 de çıktı. İşin doğrusu böyle bir oyun iyi olur ama steam üzerinden de olsun ki popülaritesi artsın.ben destekliyorum deneyeceğim
Oyunun betasına katıldım age of empires oynanış ile aynı denmiş fakat o şekilde değil.Browserdan 3d oynayabilmek çok hosuma gitti sacma sapan 2d oyunlar sıkmıstı ki bunu bizimkilerin yapması daha güzel :) müzikleride cenk celebioglu yapmıs bence gayet güzel
"Tıpkı Age of Empires gibi bir oynanışa sahip olan Osmanlı Savaşları'nda..." gibisi fazla direk Age of Empires modu kullanmışlar... zaten biz anca bu kadar yaparız başka da olmaz. ne yaratıcılık ne başka bir şey...
hayır ejnebi aoe aynısından yapıp iki özellik koyuyor sürüyor piyasaya sıkıntı yokta bizde niye sıkıntı oluyor anlamıyorum.ayrıca mount and blade ide biz yaptık herkeste hayran sonuçta xD
MK Okuru22.01.2016 16:20
13:14
sen bilmeden konuşmuyorsun yani iyi derken değil mi? sende haklısın tek akıllı kendini varsayıyorsun hayat sana güzel...
MK Okuru22.01.2016 14:39
evet çakma, taklit, hiç bir artısı olmayan her şeyiyle başka yapımları kopyalayan, bir türlü düzgün, orijinal kendine has bir şey yapmamamız gerçeği eziklikse eziğiz ne yazık ki. kötüleme değil bu gerçek yalın hali ile siz poh pohlayıcılar yüzünden kendilerini bir iş yapıyor sanıp ilerlemiyorlar.
MK Okuru22.01.2016 14:22
iyide rise of nation, empire earths bunlarda benziyor age of empires modu kullanmışlarmı dicez. bir işi iyi bilen yapar bi bk bilmeyenlerde anca çamur atar. age of empires modu haa vay seni muazzam bilgili şahıs. nasıl yaptıklarını bile biliyor. yaratıclıkta yokmuş vay haline senin lan.
MK Okuru22.01.2016 13:34
Ama eziklik ve kendimizi kötüleme konusunda üstümüze yoktur. Ayrıca acayip çelme takar, moral motivasyon bozar, hak yeriz!
MK Okuru22.01.2016 13:26
istenirse iyi oyun yapılabilir, mount and blade mesela
MK Okuru22.01.2016 13:14
Beğenmiyorsan oynama diycem de en çok sen oynayacaksın sonra da "Başından beri çok iyi demiştim AoE dan iyi " diyeceksin Ama sen de haklısın bilmeden konuşmak eğlenceli olmalı
AoE modu tamam ama, seslendirme "cutseen" iyi görevlerle tam bir oyun olabilir. Afferim abi. Oyun yapmanın yanından dahi geçemeyecek olanlar kötüleme girişimine bile girmesinler.
Hocam oyun Facebook üzerinden indirilmeden oynanıyor. Alfa testinde bulunan birisi olarak age of empiresle alakası yok diye bilirim :)
MK Okuru22.01.2016 15:38
yani oyun yapamayan o zaman oynamasında öyle mi? oynayacak olan benim eleştirecek olanda benim ne saçma savunma ya yapabiliyorsan konuş yoksa sus. olur o zaman sadece oyun yapabileceklere satsınlar. memlekette ne koyunlar var ya zihniyetiniz çürümüş sizin arkadaş.
Ama bizde ki oyuncu kitlesinin çoğu oyunu sadece counter ve lolden ibaret sanan kendini uyanık zannedip ben para vermem diyip gamerangerdan korsan AoE oynayanlar olduğu için. Bu oyunun değerini anlamıyorlar, anlaymazlarda...
Ulan adamı sinirlendiriyorlar. ne cahil bir toplumuz ki daha da kötüsü bunun farkında olmadan dahilik taslıyoruz. eğer videoda ki gibiyse bizi harika bir AA kalite strateji oyunu bekliyor demek. Tek eksiği günümüz grafiğinin olmaması ama tabi eğer oyun mekanikleri güzel olursa bunun pek önemi kalmaz
Karakter animasyonu adına birşey göremedim. Kütük gibi hareket eden üniteler var videoda. Müziği bile batı özentisi olmuş. Tırt bir oyun daha geliyor işte.
Saygı duyalım ama o çağları artık savunmayalım.
https://www.facebook.com/OsmanliSavaslari1299
Bence bizim oyun dünyasında ilerlememiz için her çıkan türk oyunu üzerine uzun uzun yazıp analiz yapmayı ya da abartmayı bırakmamız gerek. Çıkmış bi oyun, o kadar. Artık son derece kolay oyun yapımı. Kaliteli oyun yapılmayacak bu ülkedeki oyun yapımına karşı olan tuhaf bakış açısı değişmedikçe. Bu arada merlin, işin çok kolay. Bir de adblock engelini kaldırın ekmeğimiz falan demişsiniz. Şu yaptığınız habere bir bakın. En çok okunan haberlerinize bir bakın. Kaç editörünüz bilmem neyiniz var bilmiyorum ama şu site 1 kişinin sadece akşam uğraştığı hobi olarak yaptığı bir siteye benziyor. Bilmem kaç yıl önce bu tarz bi eleştirim yüzünden facebook sayfanızdan ban yedim. Aslında şu sitenin kalitesine rağmen olan takipçi sayısı da olayı özetliyor.