Yurt dışından yapılan alışverişlere %18 KDV uygulaması geliyor

Yurt dışından yapılan alışverişlere %18 KDV uygulaması geliyor

Ersin Kılıç
Ersin Kılıç 6.05.2018 - 12:31
Yeni vergi, yurt dışından alışveriş yapanları üzecek..

Yurt dışı alışverişleri özellikle oyun tarafında ya da ülkemizde bulunmayan özel ürünler tarafında oldukça popüler bildiğiniz gibi. Daha önceki yıllarda sık sık vergilendirme ya da vergi düşmesi gibi durumlar ile karşılaştığımız oldu. Hatta son olarak geçtiğimiz Ocak ayında e-ticaretteki gümrük muafiyet uygulaması sınırı 30 Euro'dan 22 Euro'ya kadar düşürülmüştü. İşte bunun üzerine yurt dışı alış verişlerinde ekstra bir vergilendirme geleceği de ortaya çıktı.

Yurt dışı alışverişlerine %18 KDV geliyor

Bu konuda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından henüz yapılan bir açıklama yok. O nedenle ortaya çıkan haberlerin henüz resmiyet kazanmadığını belirtelim. Buna rağmen kaynağın Amazon gibi sağlam bir firma olması ise çok yakında bu açıklamanın yapılabileceğini de gösteriyor olabilir.

Amazon tarafından kullanıcılarına yapılan geri dönüşlerde 1 Haziran 2018 itibari ile alınan ürünlere %18 KDV oranının yansıtılacağı belirtilmiş. Öncesine alınan ürünlerde, yani 31 Mayı'a kadar yapılan alış verişlerde bu vergi uygulanmazken, 1 Haziran itibari ile vergilendirmenin yürürlüğe gireceği belirtilmiş. Ayrıca bireylere yapılan satışlarda %18 KDV'nin direk olarak uygulanacağı belirtilirken, şirketlerde ise vergi numarası belirtilmesi halinde alırken ödenmeyeceği ama daha sonra KDV2 beyanı verilerek bu verginin ödeneceği de gelen haberler arasında.

E-ticaret gümrük alışveriş limiti 22 euroya indirildi

Ortaya çıkan bu haberlerden sonra gözler ise Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın yapacağı açıklamaya çevrildi.

Yurt dışından yapılan alışverişlere %18 KDV uygulaması geliyor

Yorumlar 31
MK Okuru
MK Okuru 3.08.2020 23:07
Kalan Karakter : 300 Gönder
costamesa
costamesa 11.05.2018 16:57
Haberin verilis tarzinda sanirim bir sikinti var. Yurtdisindan alisverisinize KDV gelmiyor, zaten mantik olarak gelemez. Sadece Amazon Turkiye'ye giris yapmasi nedeniyle artik Turk kanunlarina da uymak zorunda olacagindan, Turk sitelerinden alisveris yaptiginizda odediginiz vergiyi uygulayacak. Amazon alisverislerinde vergi diger ulkelerde de var zaten, panik yapmayin.
etemelkuran
etemelkuran 11.05.2018 19:24
marketplaceden kastım amazonun satış sitesinin tamamı.

eğer fransada alışveriş yapıp vergi verdiysen demekki bu lüksemburg vergi skandalından sonra ya tamamen ya kısmen düzeltmişler. ama ingilterede pek düzeltilmedi, amazon satıcılarından sadece bazıları için vergi veriyorsun bazıları için hiç vermiyorsun amazon sarl'dan direk aldığın ürünler için %1 veriliyor. amazonun belli bi bölge için tek ülkeye konaklanması zaten tamamen çakallık üstüne işlediğinin göstergesiydi. eğer türkiyede de aynı politikayı uygulatırlarsa(siyasileri beslemeleri mümkün) diğer satış siteleri çok zorlanacak. umarım her şey tüketicinin faydasına gelişir.
costamesa
costamesa 11.05.2018 18:54
Aciklama icin tesekkurler. Gercekten bilgilendirici oldu. "Baska bir hedefe sapmasin", aman oyle anlasilmasin diye "becerebildigim" kadariyla dikkatli yazmaya calismistim, demek ki olmamis. Aslinda biraz daha uzunca bir cevap yazmistim, baktim konu cetrefillesecek sildim, kisalttim olabildigince.

Internet alisverislerinde AB icerisinde "vergi var" Farkli KDV oranlari konusunda haklisin ama nihayetinde ulke eger KDV uyguluyorsa o para odeniyor. Ayrica malin nereden gonderildiginin cok onemi yok, eger Amazon Fransa'dan alisveris yapiyorsam, her halukarda Fransanin KDV oranini oduyorum, Amazon'un mali Luksemburg'tan gondermesinin "bana" faydasi yok. Ha KDV oraninin dusuk oldugu ulkenin Amazon'undan alisveris yaparsam tabi o baska.

Gene aynisini soyluyorum, panik yapmayin vergi falan gelmiyor, cunku vergi zaten vardi. Devlet Amazon'dan tahsil edemedigi icin Amazon sizden almiyordu o kadar. Onun yerine zaten gumruk oduyordunuz ki devletin daha isine geliyordu, oran daha fazla :D

Gene de uzun oldu ama son olarak Turkiye'ye gelen Amazon mu, Amazon Marketplace mi? Ben Amazon diye biliyorum. Zira satisi kendileri yapacak, sadece 3. taraflarin mallarini satacagi platform olmayacak galiba?
etemelkuran
etemelkuran 11.05.2018 17:31
Haberin mantığı, başlığı yanlış senin yorumda tamamen başka hedefe atış yapıyor.
Bu email bana da geldi Amazon Web Services, Amazon'un yazılım ve web geliştiriciler için
sunduğu servisleri içeriyor, bu servislerin dataları bir çok ülkede tutuluyor ve paranın çekildiği yer İrlanda. Amazon Web Services ile Amazon Marketplace'in alakası yok, sadece Amazon şirketinin iki ayrı bölümü. Amazon Web Services Türkiye'ye gelmiyor, Amazon Marketplace geliyor. Ha yarın öbürgün AWS'nin bir datacenterı gelebilir orası başka. MK'da böyle bir sürü yanlış haber var, ya hit çekmek için atıyorlar ya başka bilmediklerinden. Amazon geldiğinde AWS'nin yükünü de alacağı için ikisine de vergi uygulama işine girmişler.

Ha demişsin ki, panik yapmayın diğer ülkelere de var. Bazı ülkelere yok, özellikle AB içinde. AB içinde her ülkenin vat politikası farklı fakat malların serbest dolaşımı var Amazon Lüksemburg'tan gönderiyor çünkü o çakallar(başka bi laf dicektim) düşük vergi veriyor ama her AB ülkesine ürün gidebiliyor. Daha önce dava konusu da oldu %1 vergi veriyor milletten aldığı da bu.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.05.2018 13:24
Henuz Resmi aciklama yok ve boyle bir aciklama var. Vergiyi amazon alacak yani. + %18 de bizim gumruk alir toplam %36 olur.
Neguzel.
Ayrica 18 sihirli rakammi.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.05.2018 01:34
Zaten Türkiye de olsa kimse yurt dışından almaz. Bu yapılan gavur eziyetinden başka bir şey değil. Komple yasaklasınlar onlarda kurtulsun biz de. Akılları sıra böyle azar azar revaçtan düşürüp vaz geçirtecekler. Kendilerinden nefret ettiriyorlar başka bir şey değil.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.05.2018 19:23
Allahhh tez b....nızı versin sömüre sömüre donla bıraktınız milleti
MK Okuru
MK Okuru 7.05.2018 22:48
14:58 çift don giyiyor
MK Okuru
MK Okuru 7.05.2018 14:58
donu amazondan mı alıyorsun
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.05.2018 06:06
Dolar 4.5 TL'ye gidiyor, vergi üstüne vergi geliyor. Ekonomi battı resmen.

10 yıl önce herşey iyiydi Crysis gibi oyunları çıkar çıkmaz alıyorduk. 2 yılda 100 TL zam geldi rezillik
kahvebitti
kahvebitti 7.05.2018 16:30
10 yıl önce alım gücü yoktu herkezde şuan nüfusun hepsi yabancı mal alabilecek güçte asgari ücretli bile kredi ile herşeyini alıyor.. bireysel kredilerin faizi artmadığı sürece döviz artışı durmaz.. Hükümette oy kayıp etmemek için bunu yapmıyor
Kalan Karakter : 300 Gönder
İlginizi Çekebilir