Açık kaynak kodlu yazılımların da savunucularındandır. 95 yılında Wolfenstein 3D, 97 yılında da Doom'un kodlarını ücretsiz yayımlamıştır. Ardından Quake gelmiştir. Carmack, QuakeCon 2007'de Doom 3 motorunun da açık kaynak kodlu olarak yayımlanacağını, ancak henüz tarihin belli olmadığını söylemiştir.
Yeni neslin en önemli yeniliklerinden olan detaylı harita tasarımları ve gölge teknolojilerine Carmack'in katkısı büyüktür. Doom 3'te kullanılan gölge teknolojileri, bir devrimdir. Megatexture ise, çok küçük bir kaplama parçası kullanılarak tüm haritayı kaplayabilir, üstelik hiç bir dokunun aynı olmaması da cabasıdır. Bu, görsel olarak çeşitlilik sağladığı gibi, performans düzeylerinde de mükemmel etkiler sağlamaktadır.
Son olarak (şimdilik) id Tech 5 isimli grafik motorunu yazan Carmack, motoru PC, PS3, X360 ve Mac platformlarında aynı performansta çalıştırmak için optimize ediyor. Motorun ilk kullanılacağı oyun ise, 2007 QuakeCon'da duyurulan Rage.
Ek bilgiler* Carmack, eşi Katherine Anna Kang ile ilk kez QuakeCon 97 sırasında tanıştı. id Software ofisini ziyaret eden Kang, Quake turnuvası için yeterince sayıda bayan oyuncu bulursa, Carmack'in onlara sponsor olmasını istedi. 2000 yılında evlendiler, 2004'te de bir çocukları oldu.
* Carmack'in mobil telefonlara oyun yapma isteği, bir tatil esnasında eşinin cep telefonunda yer alan oyunlara bakmasıyla başladı. Hemen Doom RPG'yi yaptı ve o yıl hem çok sattı, hem de birçok ödülün sahibi oldu.
* John Carmack, okullarda dersler de vermiştir.
* Hayranlarının ona taktığı bazı lakaplar: Open GL Papası, Muhteşem Carmack, Sihirli Parmaklar.
* Takma ismi: Jondi.
* En sevdiği roman: "A Deepness in the Sky".
* Carmack, 1 Ağustos 2008'de Darkness isimli yeni oyunundan söz etti. Bu
oyun, 18 aylık bir çalışmanın 15 milyon dolara mal olan bir ürünüydü.
Bazı yönlerden Doom 3'e fazlasıyla benzemesi sebebiyle iptal edildi.
Survivor Horror türü bir oyun olacaktı.